Gå til innhold

Retur rett av bærbar pc kjøpt over nett?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da kjøpt meg en bærbar pc på nettet!

 

Hos Zepto om noen skulle lure!

 

Og i etter tid så angrer jeg, jeg er missfornøyd med tastaturet samt musflaten pluss de to knappene!

 

Jeg har fått med et skjema : ubetinget angrerett.

 

Er det mulig å returner dataen og får tilbake pengene? (heve kjøpet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi selger beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Dette må skje innen 14 dager fra du mottok varen. Det er det samme om du gjør dette via brev, mail eller telefon. Jeg vil dog anbefale deg å bruke mail da du da har det skriftelig. Du betaler da for frakt tilbake til selger, mens selger må betale deg tilbake for hele kjøpssummen inkludert fraktkostnader frem til deg.

 

Selger kan kreve å trekke deg for tilvirkningskostnad dersom du har bestilt andre komponenter til maskinen enn de som følger med på standardoppsettet (annen prosessor, mer minne osv.). Selger skal da ha informert om dette før kjøpet fant sted, hvis ikke kan de ikke kreve dette.

 

Lykke til!

 

PS. De kan ikke nekte deg retur på grunnlag av at du har åpnet produktet og startet maskinen. De kan kun nekte deg dette dersom du har vært uaktsom, og eller brukt maskinen veldig mye. En dom hos FTU vedrørende dette ga kjøper medhold i angrerettsaken selv om hun hadde brukt maskinen i over ti dager.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...