Gå til innhold

Anbefale videokamera til hjemmebruk?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er i startgropa til å kjøpe meg et videokamera, og håper å få noen innspill her. Skal lese meg opp på emnet, men jeg er takknemlig for alle tips og hint!

 

Videokameraet skal kun være til hjemmebruk. Imidlertid vil jeg gjerne ha noe som er bra, så (bilde)kvalitet kommer foran pris (innenfor rimelighetens grenser).

Vi har en liten sønn som nok kommer til å bli hovedmotivet, og for at kameraet skal bli med på alle turer er det fint om det ikke er altfor stort og tungt. Mitt Canon EOS400D blir stort sett med over alt, kanskje jeg heller skal begynne å ta med videokameraet ;)

 

Noen stikkord på hva jeg mener er viktig:

-Batterikapasitet: Bør holde en ettermiddag..

-Opptakskapasitet: Ekstra tape/minnekort/plate/whatever bør ha fornuftig pris. Dumt å gå glipp av det første skrittet fordi kassetten var full..

-Zoom: Bør ha en normalt god zoom. Skal ikke filme ørn, så trenger ikke være ekstrem tele.

-Naturlige, normale farger. Husker med gru mine foreldres første videokamera med "mini-VHS"-kassetter. Alt ble veldig grønt, veldig rødt og veldig blått.

-Enkelt å bruke: Bestemor bør klare å filme uten for mye plunder og heft.. ;)

 

Håper noen eksperter på området kan komme med noen tips om hvilken type kamera jeg bør gå for, gjerne også modell.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...