Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke hentet nettverksadresse, trådløst virker ikke


Anbefalte innlegg

Får ikke opp en trådløs tilkobling mellom modem og trådløs USB.

 

Jeg leier bolig med trådløst internett fra utleier, mener det er et Zyxel modem.

 

For noen uker siden begynte jeg å stadig falle ut av det trådløse nettet.

Har en Netgear W111 USB-adapter som finner modemet, jeg taster inn WPA nøkkelkoden, PCen jobber litt med å hente nettverksadresse og faller så ut, deretter prøver PCen gjentatte ganger å opprette forbindelse med detter ut.

Kjøpte ny trådløs-USB (SMC EZ), og får samme problem, men her viser programvaren at kobling er opprettet, mens det trådløse Windowsikonet viser at maskinen ikke klarer å hente nettverksadresse.

Det merkelige er at utleier bruker sin bærebare PC på nett uten problemer.

Jeg har prøvd å tømme DNS-buffer, klikke reparer forbindelse m.m. –Men er like langt.

Hva kan jeg gjøre? Kan det være gjort innstillinger i modemet som gjør at jeg ikke lenger akepsteres?

Jeg får ikke svart her med det første, da jeg ikke har internett hjemme. Takker for innspill.

 

Har ikke klart å få opprettet tilgang til internett på flere uker. PCen prøver gjentatte ganger å hente nettverksadresse, og holder på en evig syklus med: henter nettverksadresse, deretter beskjed om ingen forbilndelse, venter litt og så det samme på nytt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Men det er vel DNS adressen masknen ikke får hentet (?).

Hvor skal jeg i så fall få skrevet inn DNS adresse.

 

Jeg kan prøve å ringe på hos utleier og få se på datamaskinen der, og skrive opp aktuell info.

Er jo merkelig at jeg ikke får komme på nettverket når det virker fint på PCen til utleier...??

Lenke til kommentar

Nå tok jeg en "sikkerhetsoppstart" og satt datamaskinen over en måned tilbake i dato for tilbakestilling av maskinens tilstand.

Nå er jeg på nett igjen. Problemet er at jeg ikke kommer på nett med min nye USB adapter, der er feilen fremdeles som trådstart. Nåværende adapter har jeg lånt lenge, men eieren skal ha den tilbake.

 

Jeg har heller ikke lykkes å komme på nett med annen PC (trådløst)som ikke har vært koblet til her før.

Lenke til kommentar

Jeg får sett på menyen nå. Det er en Zyxel g-2000 plus v2.

Skal se om jeg kan forstå noe der.

 

MAC filter er ikke aktivert.

 

Jeg får opprettet forbindelse og nettilgang med min "gamle" adapter på min faste PC. Men ingen tilgang med ny adapter på samme PC. Heller ingen tilgang med "gammel" adapter innstallert på annen PC, eller ny adapter på annen PC.

Så problemet nå er at jeg knapt tør røre så mye i Windows, og heller ikke ser fram til å straks levere den "gamle" USB-tårdløse adapteren tilbake til eieren (en venn).

Jeg syntes dette her er veldig merkelig.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Du har vel dobbeltsjekket passordet 100 ganger også, men det er jo det eneste jeg kan tenke meg. Må du skrive passordet på nytt når du bruker den gamle adapteren på den faste PCen din - altså der som det virker? Eller hentes det - I såfall kan det jo forklare at det virker der, men ikke når du skriver passordet på nytt på andre PCer eller med andre (nye) adapter...

Lenke til kommentar

Skriver garantert riktig passord. Nå husker PCen passord på begge USB adapterene, men kommer kun inn med den "gamle USB adapteren". Fant et usikret nettverk og der kobler både den gamle og nye USB adapteren seg på uten problem.

På den "gamle" adapteren komer jeg inn på nettvrket også når pasord må skrives in manuelt.

Nå har jeg jo ikke kommet inn poå nettverket med den gamle adapteren på flere uker, det var når jeg tok systemgjenoppretting med å få tilbake tilstand en måned tilbake at den "gamle" adapteren ville gi meg tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...