Gå til innhold

TyskTalende film. (Skole niende klasse)


MadsFN

Anbefalte innlegg

Ja, har nå fått "oppdrag" av tysklæreren å finne en tysk talende film som vi kan se i tysken. Der Untergang er ikke alternativ på grunn av den skal vi se i 10ene i historie.

 

Noen som har forslag? er ikke nødvendig at det er tysk produsert. Men den MÅ være tysk talende.

 

 

Og vil faktisk ha en ganske go film. :)

 

Takker :w00t:

Endret av MadsFN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kalvegodt:

 

Er det den tyske versionen av American Pie eller noe lignende?

 

Haha :D Nei det er nok ikkje det. Den handlar om tida då DDR vart oppløyst, og overgangen til kapitalismen. Ei sterkt kommunistisk kvinne hamna i koma før DDR vart oppløyst, og vakna att etter at kapitalismen hadde gjort sitt inntog. Legen hadde sagt at dersom ho vart oppskaka, ville ho få eit nytt hjarteinnfarkt. For å unngå nytt innfarkt, gjorde sonen hennar alt han kunne for å få ho til å tru at ho framleis levde i DDR. Ho var som sagt kommunist, og ville fått ei enorm påkjenning dersom ho ville fått vete kva som hadde hendt med DDR.

Lenke til kommentar
Jeg ville på det sterkeste anbefalt Funny Games fra 1997. Den kommer i ny utgave nå i 2008, men da på amerikansk.

 

http://www.imdb.com/title/tt0119167/

Haha, du kan spøke - det der er slett ikke rette filmen å vise en 9. klasse!

 

Trådstarter: Foreslår at du korrigerer emnetittel til "Tysktalende film". Unødig orddeling er noe herk.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jeg ville på det sterkeste anbefalt Funny Games fra 1997. Den kommer i ny utgave nå i 2008, men da på amerikansk.

 

http://www.imdb.com/title/tt0119167/

Haha, du kan spøke - det der er slett ikke rette filmen å vise en 9. klasse!

Da vil jeg anbefale Der freie Wille :p

 

For å være seriøs: Tror nok Lola rennt kan være et godt valg. Wim Wenders er jo en tysk filmlegende: Himmel über Berlin har jeg ikke sett, men det kom en amerikansk remake i 1998 som het City of Angels med Meg Ryan og Nic Cage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...