Gå til innhold

Musepeker går ut over sine grenser!


Anbefalte innlegg

Et ganske irriterende problem har oppstått, da musepekeren forsvinner til høyre på skjermen. Det er så irriterende når du skal scrolle ned en side og musepekrene plutelig er borte!

 

tar jeg musepekeren til venstre er den derimot normal, og stopper før den forsvinner.

 

Hva slags bagatell har jeg oversett for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et ganske irriterende problem har oppstått, da musepekeren forsvinner til høyre på skjermen. Det er så irriterende når du skal scrolle ned en side og musepekrene plutelig er borte!

 

tar jeg musepekeren til venstre er den derimot normal, og stopper før den forsvinner.

 

Hva slags bagatell har jeg oversett for å fikse dette?

Har du aktivert to skjermer? Sånn at du liksom har et skrivebord til høyre. Høyreklikk på bakgrunden, velg egenskaper, og trykk på fanen innstillinger. Der ser du om det er en eller to skjermer aktivert.

Lenke til kommentar
Det er helt normalt at musen forsvinner på høyre side og på bunnen. På top og venstre side forsvinner den ikke.

Faktisk så forsvinner den ikke. Den ene pixelen som er akkuratt der du trykker er alltid innenfor skjermen

 

For meg vis du har musen helt til høyre og nede vises jo litt av musen, pixelraden på venstresiden av musepeikern når man trar musa til høyre, og bare spissen når man tar den helt ned.

Det er totalt normalt sier Klara Klok, vær stolt av det du har.

 

Men siden mange og jeg selv missfostår må du gjøre dette:

 

En måte og løse denne konflikten på er at du trykker PrtScn knappen (PrintScreen) så går du i paint og limer inn bildet. Lagre bildet som JPG helst så last opp bildet her.

 

Da får vi bekreftet/avkreftet om du har dualscreen påslått.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har tydeligvis hatt på dual monitor, men har nå fått alt på den eksterne skjermen og dermed ingen ting (svart skjerm) på laptop skjermen, ergo sånn jeg vil ha det!

 

Men som Demios87 sier, så må jeg nok leve med at musepekeren blir delvis skjult i høyre kant, men hva jeg først nå forsto var at den ikke farer langt av sted til høyre, men er faktisk i rammekantene hele tiden så scrolling skal dermed ikke være noe problem lenger!

 

Takk for svar, problem solved :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...