Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke i det hele tatt


Anbefalte innlegg

Æsj, tilbake her en gang til. Ikke lenge før det er her jeg har vært mest aktiv. Litt synd det.

 

Men over til problemet mitt.

 

Jeg satt nettopp og tukla med Hamachi og diverse for å spille Red Alert 2 med en venn over nett. Skulle restarte for å sjekke om det kunne fikse noe, men når jeg kom tilbake et par minutter seinere var det ikke liv i PCen. Jeg prøvde å starte, men det skjedde ingenting. Det er ingen reaksjon i det hele tatt, ingen viftelyd, ingenting.

 

For et par måneder siden hadde jeg et problem med en strømforsyning som døde. Jeg fikk bytta den i midten av februar, og jeg går ikke ut i fra at det er den som er gåen igjen.

 

I tillegg har jeg i lengre tid ( 6 mnd eller mer ) hatt et problem som jeg tror kan være minnerelatert. I diverse spill har PCen en tendens til å restarte og / eller bluescreene, ofte helt uprovosert. Ifølge feilmeldinga jeg fikk var det er minnerelatert problem, kan sikkert grave fram koden/meldinga om det skulle være nødvendig.

 

Reint bortsett fra de to problemene har PCen fungert uten problemer i to år eller så.

 

Nå innser jeg at å si hvorfor PCen døde kanskje er litt vanskelig over nettet, selv med de opplysningene, men jeg tenkte jeg skulle prøve å åpne PCen og sjekke om den vil starte uten diverse komponenter, i morgen. Da lurer jeg på om noen har noen tips til hva jeg kan se etter, eller hvordan jeg burde gå fram for å prøve å finne ut av det.

 

På forhånd takk.. igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk meg nettopp en real overraskelse. Skulle ta en titt oppi PCen for å se om jeg kunne se noe galt, evt. prøve å fjerne ting. Dytta litt, og plutselig var det liv i PCen.

 

Følte meg temmelig dum, men det viste seg at selv om PCen nå starter, altså får strøm, vifte starter og ting lyser, så kommer den ikke særlig langt.

 

Jeg kommer fortsatt ikke lengre enn at PCen henger, uten noe skjermbilde, uten å komme noe sted, ikke til setup, ingenting. Skjermen får tilsynelatende ikke noe signal. Jeg prøvde også å åpne DVD-spilleren ( står nemlig en CD i jeg gjerne skulle hatt ut .. ), men det fungerte heller ikke.

 

Har tenkt å undersøke litt nøyere en gang i kveld, ta ut diverse komponenter osv., men om noen har noen tanker om hva som kan være galt i lys av dette, hadde jeg satt stor pris på det. Kan det, f.eks. være, som jeg hele tiden har mistenkt, være minnet som endelig har tatt kvelden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...