Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Helt ny rød bil ?


Anbefalte innlegg

Heisann. Utrolig mange gode tips her i denne glimrende tråden. Jeg har i mange år brukt Autoglym produkter og er forsåvidt fornøyd med det. Bruker alltid gloss lakkforsegler etter resin polish.

Men jeg har alltid hatt sølv metallic farger og helt nye biler , dette er en fortreffelig farge å jobbe med synes jeg.

Nå venter jeg på en ny bil og vil ta en behandling så god som mulig med en gang jeg får den.

Saken er det at denne gangen har jeg valgt rød bil :ohmy: stilig når den er blank.

Jeg leser så mye bra om Meg produkter og Wolfgang? her inne nå og begynner å tvile på min årelange erfaring med Autoglym.

Er disse produktene mye bedre enn Autoglym og er det andre produkter som passer bedre til rød bil ?

Hvordan ville dere behandlet en helt ny bil , trenger jo ingen lakkrens , men polish og lakkforsegler ?

Ser også at noen anbefaler voks etter lakkforsegling , noe som er nytt for meg.

Kan noen sette opp en rekkefølge med anbefalte produkter for en helt ny rød bil for meg :blush:

På forhånd tusen takk !

 

Obs! så først nå at jeg laget en ny topic istedet for å legge dette inn i den store bilpleie tråden. Sorry.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med ny bil :)

 

Det jeg kan si av egen egen erfaring, er at Meguiar´s fungerer veldig bra på røde, svarte og blå biler, som egentlig er ganske krevende å holde fine..

 

Men over til produktene:

 

Polish

Wax

Såpe til å skåne om behandlingen :)

Proffsåpe (beregnet for behandlede biler) som dessverre ikke er i mindre flasker. Mild, drøy og den skummer bra :)

 

Jeg har ikke brukt forseiling på egne biler, men med jevnlig polering og voksing (4-6 ganger årlig) så ser ikke noe behov for det :)

Hvis du alikevel forseiler lakken din, så skal voksen på etter det ;)

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen proff, og det spørs jo mye på blandingsforholdet, men tok ikke mange vask før jeg fant ut at voksen forsvant.

 

Spørs jo hvilken voks man bruker, hvordan den påføres, og i det hele tatt veldig mye, men jeg ville kanskje "safet" litt med en shampoo som er laget for å la voksen være. :p

 

Kjøpte meg en flaske Gel Wash i går, så får jeg se etterhvert om jeg merker noen forskjell. Må bare få tid til å vokse bilen igjen.

Lenke til kommentar

mine erfaringer er helt klart meg fremfor autoglym

eg ville ha kjøpte quick clay ca 285 kr: http://www.gpwizard.co.uk/shop/images/g1116.jpg

den er genial til urenheter som feks olje og asfalt merker og feks skviste fluer ol. hehe. er en kitt-klump som man gnikker med. helt fantastiske greier. eg hadde malingsprikker på panseret etter maling av hus og ingenting klarte å fjerne det uten å "skrape" med noe. det er veldig fy. denne kitt-klumpen er det hardeste man skal bruke på lakk for ikke å ripe opp lakken

 

så bruker du nxt tech wax som lakkforsegler ca 370 kr: http://www.reliantpartsworld.co.uk/store/i...s/1P2636178.jpg

 

og etter 2-3 dager vasker du bilen med soft gel wash og bruker carnauba wax ca 170 kr: http://shop.strato.de/WebRoot/Store8/Shops.../3642/M-250.JPG

 

då blir det kanonbra

lykke til

 

EDIT: du finner produktene på nett her feks: http://panvulk.meguiars.no/ og ellers vet eg at bilxtra selger over disk

Endret av gyt6
Lenke til kommentar

Men nå som dollarkursen er så lav kan det lønne seg å handle fra statene, noe jeg selv gjorde her for et par dager siden..

 

En U.S. dollar koster cirka 5 kroner, så sjekk prisen på f.eks denne i forhold ;)

Selv handlet jeg for 200 $ ganske akkurat, å blei trukket 1010 kroner, men da betaler Autogeek portoen på 40$ (noe som ikke er mye med tanke på at jeg bestilte en stor bøtte, 1 gallon med Meguir´s Shampoo Plus + mye annet :)

Lenke til kommentar
Men nå som dollarkursen er så lav kan det lønne seg å handle fra statene, noe jeg selv gjorde her for et par dager siden..

 

En U.S. dollar koster cirka 5 kroner, så sjekk prisen på f.eks denne i forhold ;)

Selv handlet jeg for 200 $ ganske akkurat, å blei trukket 1010 kroner, men da betaler Autogeek portoen på 40$ (noe som ikke er mye med tanke på at jeg bestilte en stor bøtte, 1 gallon med Meguir´s Shampoo Plus + mye annet :)

 

bestiller du alt fra autogeek.net då???

Lenke til kommentar

Hadde dette vært en god behandling av min nye bil , og da kommer den fra fabrikk i juni , og jeg skal ikke trenge noen rens av lakk eller hard vask.

 

1. Vask: Meg Soft Wasch Gel

2. Polish: Meg NXT Tecch Wax

3. Lakkforsegler: Meg Mirror Glaze 21

4. Herding 12-24t

5. Wax: Meg Deep Crystal Caranuba Wax

 

Er jeg inne på noe her eller er det produkter jeg burde bytte ut med andre ?

Ser rekkefølgen riktig ut ?

:)

Lenke til kommentar

Punkt 1: Bra

Punkt 2: F.eks Meguiars New Car Glaze #5

Punkt 3: Meguiars Mirror Glaze #20 Polymer Sealant eller #21 Synthetic Sealant

Punkt 4: Bra

Punkt 5: Kanskje denne? (Les litt om den ;) )

 

 

Tok med litt "råtassprodukter" siden de er utrolig lette å jobbe med, og ikke veldig dyr tatt i betraktning av kvaliteten :)

Lenke til kommentar
Punkt 1: Bra

Punkt 2: F.eks Meguiars New Car Glaze #5

Punkt 3: Meguiars Mirror Glaze #20 Polymer Sealant eller #21 Synthetic Sealant

Punkt 4: Bra

Punkt 5: Kanskje denne? (Les litt om den ;) )

 

 

Tok med litt "råtassprodukter" siden de er utrolig lette å jobbe med, og ikke veldig dyr tatt i betraktning av kvaliteten :)

 

Takk skal du ha Pluggen!

Jeg visste ikke at de hadde så mange forskjellige typer engang , ikke rart man kan bli forvirret :p

Nå er får jeg bare bestille og vente på ny bil og arbeidsprodukter.

Lenke til kommentar
Kjempe greit å bestille derfra, også tar det visst cirka bare en uke før det kommer :)

Det skal vel godt gjøres, om du tenker på fra du bestiller og ikke fra det blir sendt, jeg har bestilt en del greier derfra, tok en uke før det ble sendt (det tar såpass med tid siden de må beregne frakkostnad, så må du godkjenne det, så må du betale frakten). Nå er det 11 dager siden jeg bestilte, har ikke fått noe enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...