Gå til innhold

mystisk skjerm adferd


dundun

Anbefalte innlegg

Har en crt 19 hansol som begynner å skrante litt. Etter å ha stått på en stund begynner bildet å skrumpe inn fra sidene eller bare fra en side og etterlater seg bare sort felt etter en stund slår skjermen seg av, for så å stå å slå seg av og på.Skjermen er litt over 5 år gammel så jeg tenkte at den hadde gjort sitt men.... det overnevnte inntreffer ikke når jeg spiller manager spill!!!? alle andre aktiviteter og spill så skjer det,må si jeg lurer fælt hva dette er. noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at du har noe "vakkelkontakt" enten i strømforsyningen eller i horisontal utgang.

 

Sjekk spesielt kondensatoren rett ved der strømmen kommer inn og transistoren (den store montert på kjøleribbe) der det går en ledning opp på toppen av bilderøret.

 

Det som vil være verre å se er om noen elektrolytt kondensatorer har tørket

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at du har noe "vakkelkontakt" enten i strømforsyningen eller i horisontal utgang.

 

Sjekk spesielt kondensatoren rett ved der strømmen kommer inn og transistoren (den store montert på kjøleribbe) der det går en ledning opp på toppen av bilderøret.

 

Det som vil være verre å se er om noen elektrolytt kondensatorer har tørket

Det er nok en kondensator, men det forklarer IKKE hvorfor jeg kan spille managerspill uten prob. hehe litt rart det her

Lenke til kommentar
Kanskje det spillet ditt kjører i en annen oppløsning/hz enn det alt det andre du gjør på maskinen din gjør?

hmm låter litt rart ut for meg men, klart det er vel en mulighet men da lyder det nesten som et skjermkortproblem og det låter jo litt rart med tanke på det tross alt koster mer å kjøre et managerspill enn ikke noe som helst

Lenke til kommentar

Ikke et skjermkortproblem, men at skjermen ikke tåler den oppløsningen/hz'en så godt, vil jeg tro. Jeg hadde en 19" hansol CRT jeg også, som begynte å gi fra seg et høyfrekvent pip hvis jeg kjørte den på 1600x1200 i 70hz, av og til andre oppløsninger/hz også, men hovedsaklig den konkrete der.

Lenke til kommentar
Ikke et skjermkortproblem, men at skjermen ikke tåler den oppløsningen/hz'en så godt, vil jeg tro. Jeg hadde en 19" hansol CRT jeg også, som begynte å gi fra seg et høyfrekvent pip hvis jeg kjørte den på 1600x1200 i 70hz, av og til andre oppløsninger/hz også, men hovedsaklig den konkrete der.

ok men jeg har kjørt samme oppløsning og hz hele tiden 1280-1042 og 85mz, i spill har det jo variert opp igjennom men i managerspillet har jeg ikke gjort noe med innstillingene, vet ikke hva de er engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...