Gå til innhold

Forslag til rimelig platespillertrinn (gjerne ebay e.l.)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har gått lei av å måtte bruke en eldre NAD-forsterker som dedikert platespillertrinn, siden min Primare-forsterker ikke har et. Økonomien min er ikke romslig, så jeg burde ikke strekke meg lengere enn til ~1000,- for trinnet. (kan gå litt over om det kan forsvares lyd/kvalitetmessig) Vet at jeg ikke får kremkomponenter for den prisen, men det burde vel gå ann å få noe som låter ganske bra?

 

Platespilleren som skal kobles til trinnet er en Technics L20. Forsterkeren er en Primare S20. Om det er nytt eller brukt spiller ikke så stor rolle, så lenge lyden er "grei" og utseende er fint. Kan godt kjøpe fra eBay, om det lønner seg. Har ingen erfaring med rør, men kunne vært morsomt å prøvd det. Det er dog ingen krav.

 

Om musikksjangerene som spilles har noe å si så går det mye i electronica, synthpop og noe metall/rock.

 

Noen som kan tipse meg om et godt trinn eller to?

 

(venn som lurer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er et RIAA-trinn jeg er på jakt etter.

 

Det Cambridge-trinnet så ikke dumt ut. Er den eneste forskjellen på 540P og 640P at sistnevnte støtter både MM og MC? Vurderer å kjøpe 640P-en, med mindre folk har noen innvendinger mot dette. Ser at 640P-en har fått ganske god kritikk på nettet.

 

(fortsatt en venn som lurer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...