Gå til innhold

Begynne å trene


Anbefalte innlegg

Har tenkt å begynne å trene mer styrke. Trener vanligvis fotball, men på grunn av en skade blir nok det uaktuelt i en god stund :ermm: Så jeg trenger et par tips om hvordan jeg skal begynne med styrke treningen? Om jeg skal starte med et treningsprogram med en gang, eller bare prøve meg litt fram? Hvor ofte skal jeg trene i starten? Og om det lønner seg å prøve ting som protein tilskudd fra starten av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må gjøre er å ordne kostholdet ditt. Så må du finne deg et godt program, ikke noe du koker sammen selv, eller i samaerbeid med en fisk av en instruktør. Se f.eks på RYP eller en 5x5 variant e.l. Hold fokus på riktig teknikk, ikke hvor mange kg du løfter.

 

Hva slags skade har du fått?

 

Edit.

 

Tilskudd tar du senere.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg vil gå litt ned i vekt, men dog ikke for mye. Tror jeg skal klare å trene med foten nå, mye bedre bare de siste dagene. Men kan du kanskje forklare hva isolasjons øvelser er? Vet veldig lite om sånnt :blush:

 

"Isolasjonsøvelser er i motsetning til basisøvelser øvelser som tar sikte på å trene en bestemt muskel" :)

Lenke til kommentar

vis du har problemer med foten så må du prøve basis styrketreneng. trene overkropp da :)

 

Det medfølger da armhevinger, sit-ups, planken, kålårmen, dips o.l.

 

Ikkje bruk en masse protein drikka. da e d heller bedre at du spiser variert med bevisthet på å få nok fiber, umettet fett, div. vitaminer og mineraler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...