Gå til innhold

Turnerings script for LAN


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Først og fremst: Meningen med dette er ikke at noen skal lage hele systemet eller sitte mange timer på google å finne et slikt script. Jeg ønsker å få tips til hvordan dette kan lages!

 

Leter etter et turnerings script for lan der man kan bestemme hvor mange lag som skal være med og etter hvert kunne sette inn resultat.

Planen er å basere det på mySQL, men lurer fryktelig på hvordan en slik tabellstruktur kan bygges opp.

 

tournamentBracket.jpg

 

Om noen vet om et ferdig script er dette fint, men bør da være så simpelt som mulig slik at jeg faktisk kan lære noe av det.

 

Systemet skal være helt automatisk, dvs. når man har skrevet antall lag (og gjerne navn) skal det bli bygget opp "Runde 1" med to lag mot hverandre.

Når to lag er ferdige og har gitt fra seg resultatet plottes det inn i databasen, når alle lag er ferdige kan runde to startes da med de lagene som vant første runde, osv...

 

EDIT: Kanskje dårlig formulert, bare å spørre om det er noe som er uklart.

Noe det samme som pwned.no har, bare mye simplere.

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det ikke var et must et dette systemet skulle basere seg på PHP og MySQL kan du sjekke ut CompoMaster som er akkurat et slikt system.

PHP, mySQL og HTML er et must, dette er noe jeg ønsker å bygge videre på :)

 

hmm... skla prøve å lage et eksempel nå, men hva vil du at skal skje hvis det er ikke er et partall antall lag? Hvis det f.eks. er 7 lag?

 

Eller, hvis det et antall som ikke er 2^(x), d.v.s. ikke 2,4,8,16,32 o.s.v...

Vet ikke om det er noe god løsning på det, tror det enkleste er å gjøre som pwned.no; kun tillate 2,4,8,16 osv.

Legge til lag tenker jeg kan være i en egen tabell hvor man legger til "turnerings id" på hver rad.

Alle turneringene kan være i en annen tabell der det er valgt hvor mange lag man skal tillate.

 

Dette er noe jeg fint klarer selv :)

Det er det med å printe dette ut, sette opp hvilke lag som skal spille mot hverandre osv. jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Oppsett av database slik jeg kan se det best:

Turneringsrunder
-- TurneringsID
-- Turneringsrunde
-- Turneringslag
-- Aktiv

------------------------------

Turneringsrunder
-- TurneringsID = 1
-- Turneringsrunde = 1
-- Turneringslag = Team Pokemon
-- Aktiv = 1

-- TurneringsID = 2
-- Turneringsrunde = 1
-- Turneringslag = Team n00bs
-- Aktiv = 1

-- TurneringsID = 3
-- Turneringsrunde = 1
-- Turneringslag = Team Pwned
-- Aktiv = 1

-- TurneringsID = 4
-- Turneringsrunde = 1
-- Turneringslag = Team Upyourass
-- Aktiv = 1

 

Når et lag detter ut setter du "aktiv" til 0, og det laget som vant setter du "turneringsrunde" til 2 osv.

Lenke til kommentar

Høres ut som en god idé, skulle også hatt med kamper i en egen database som lager 2 og 2 random lag i hver runde som skal spille mot hverandre.

 

I tillegg burde det vært lagt til et felt til resultat i Turneringsrunder, da trenger jeg ikke sette runde2 osv. manuelt, men få et script til å sette det laget med høyest resultat til "runde2".

 

Virker som dette er et prosjekt jeg må bruke masse tid på :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...