Gå til innhold

Xenosaga ep 1 hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver å finne Xenosaga ep 1, men det ser nesten ut som spillet har sluttet å eksistere. Noen som vet om butikker i Oslo/asker/bærum-området hvor det selges?

 

De finnes ikke som nye lenger i Norge ihvertfall, sist gang jeg så Xenosaga 2 var på Spiderman ved Karl Johan for 4 år siden, ellers har jeg faktisk aldri sett Xenosaga 1 eller 3 i butikkene. Du må nok kjøpe fra nettet hvis du skal ha nytt :).

Lenke til kommentar

Den første episoden av Xenosaga har aldri blitt utgitt i Europa. Det er derfor du ikke klarer å finne det. Eneren inneholdt visse referanser til kristendommen som man, på den tiden, regnet med at engelskmennene ikke tålte. Dermed ble ikke spillet utgitt i Europa.

 

Da den andre episoden var klar, bestemte de at den også skulle ut i Europa. Nå var plutselig europeerne voksne nok. For å gjøre opp for at vi ikke fikk med oss hva som skjedde i den første episode, hev de med en 3 timer lang DVD. Fint, tenker man vel? Nei. Episode 1 hadde rundt 5 timer filmklipp, og for en eller annen grunn bestemte de seg for å tilfeldig klippe vekk 2 timer. Dermed får du med deg en hel haug av ting man egentlig ikke måtte få med seg, mens mange sentrale plotelementer forsvinner ut i havet. Dermed gjør egentlig DVD-en ikke annet enn å gjøre oss enda mer forvirret.

 

I og med at de fleste ikke en gang fikk med seg det var en DVD som oppsummerte alt med, solgte spillet naturligvis dårlig. Å kjøpe den andre episoden i en serie av flere spill er vel ikke noe de fleste pleier å finne på, for å ikke snakke om at spillet fra før av var et nisjéprodukt. En annen ting som var med på å få ned salgstallene var at det på grunn av DVD-en fikk en litt høyere pris enn andre spill, og dermed ble det enda mindre aktuelt å kjøpe spillet for de fleste. Da spillet så vidt solgte noe var det naturligvis ikke vits i å utgi den tredje episoden, og det var det.

 

Trist. Xenosaga er nemlig et av de bedre rollespillene som kom ut den forrige generasjonen.

Lenke til kommentar

Må nok ty til som shifty sier. Kan jeg vel likegodt importere MGS Essential i same slengen. Takk for hjelp allikevel...

 

Kom til å tenke på dette da jeg så ep2 på Spaceworld i Asker da jeg skulle kjøpe God of War, og hadde sett det noen år før på EB Games på Byporten, var det vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...