Gå til innhold

Får ikke kontakt med delt nettverks-partisjon


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk en ny laptop i går og den er det en 250 GB harddisk på. Det er en veldig bra maskin synes jeg. Det er Windows Vista Home Premium på den. Alt fungerer fint bortsett fra en ting. Jeg får fanken ikke kontakt med en stasjon som jeg har delt på Laptopen. Jeg prøver å få tilgang fra Windows XP Pro som jeg er i nå når jeg bruker hovedmaskina mi. Det står Access Is Denied når jeg trykker på den aktuelle stasjonen. Jeg prøvde også å dele den "Public" mappa til Windows Vista og den kom jeg inn på fra Windows XP`n på hovedmaskina, så det er i alle fall ikke i Kaspersky at problemet ligger, jeg skjønner egentlig ikke helt hva som er galt heller. Jeg kjenner ikke så godt til Windows Vista egentlig da jeg ikke har brukt den så veldig mye avansert før. Noen som kanskje kan ha noe tips til hva som er galt her. Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha tilgang til stasjonene som jeg deler på laptopen fordi at jeg skulle ha kopiert endel ting fra hovedmaskina til laptopen. Jeg kunne brukt "Public" Mappa som ligger på C:\ på laptopen som mellomlagring, men som sagt så ligger den på C:\ og den har jeg endre størrelsen på.

Noen som har tips?

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...