viktor_fa Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Hei, jeg finner ikke ut åssen/om jeg kan lage flere enn en partisjon på harddiskene mine. Vil ha 3 stykker (1 hovedpartisjon for Vista 64-bit med nesten alt på, en med XP 32-bit for teste 3dmarks og kanskje noe annet, og en med Ubuntu for å teste ut noe annet enn windows ) Har 2 stk. 500GB samsung spinpoint 7200rpm i RAID0 der jeg bruker Intel Matrix Storage Manager på mitt Asus P5K-E-kort (ordna det i en egen bios-meny) Har prøvd med den innebygde vista-tjenesten for partisjonering, men det går ikke... Får ikke delt opp C: og kan ikke krympe den for å få litt fri plass. Diskpart.exe i vista virker heller ikke med det jeg har prøvd: Har også prøvd Paragon Partition Manager 9.0, men den sier at den ikke klarer å fullføre pga. jeg har 64-bits system (står at den klarer det i help, men men) Norton disk magic eller hva det heter virker ikke i vista eller 64-bit så vidt jeg veit. Så går det an å få til flere partisjoner der jeg kan ha flere OS på dette systemet, og hvordan gjør jeg det på den letteste og tryggeste måten?
ole_marius Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 holder selv på med å partisjonere disken min får å prøve å installere ubuntu igjen, det jeg gjør var å åpne datamaskinbehandling for på lagringsplass --> diskbehandling høyreklikk på c disken og trykk på reduser volum, velg hvor stor plass du vil den skal være i (mb) vent en stud til den nye delte disken kommer og så langt har jeg kommet.
viktor_fa Skrevet 19. april 2008 Forfatter Skrevet 19. april 2008 holder selv på med å partisjonere disken min får å prøve å installere ubuntu igjen, det jeg gjør var å åpne datamaskinbehandling for på lagringsplass --> diskbehandling høyreklikk på c disken og trykk på reduser volum, velg hvor stor plass du vil den skal være i (mb) vent en stud til den nye delte disken kommer og så langt har jeg kommet. viste på det ene bildet at jeg ikke kunne krympe den noe der.
ole_marius Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 rart at det ikke skal gå, er du sikker på at du ikke har tatt et for stort tall eller noe i den duren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå