Gå til innhold

Er det lurt/dumt å kjøpe "demovarer" fra netbutikkene ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tittelen sier vel det meste. Det eg lurer på er om det går an å spare noen kroner på å kjøpe "demovarer" fra nettbutikkene. Har gjort det mange ganger på datautstyr med hell.

Men eg er litt meir usikker når det gjelder fotoutstyr, spesiellt objektiver.

Noen her på forumet som har erfaring med dette ?

 

10owen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Er klar over at det er vanlig garanti og retur, men blir jo fort mykje styr hvis noe er feil. Kom over et objektiv som er nedsatt med ca 15%, og der grunnen er :Reparert produkt. Fremstår som nytt; pent i orginal emballasje. Blir ei linse som har blitt reparert like bra som et nytt feilfritt produkt ?

 

10owen

Lenke til kommentar
Hei

 

Er klar over at det er vanlig garanti og retur, men blir jo fort mykje styr hvis noe er feil. Kom over et objektiv som er nedsatt med ca 15%, og der grunnen er :Reparert produkt. Fremstår som nytt; pent i orginal emballasje. Blir ei linse som har blitt reparert like bra som et nytt feilfritt produkt ?

 

10owen

Kommer vel litt an på hva som har vært i veien med det før? Jeg kjøpte et reparert objektiv i London, det funker helt ypperlig og er helt feilfritt. Men så var det til halv pris også.

Lenke til kommentar

Kjøpte en demo linse fra Adorama og har ingen betenkeligheter med å gjøre det på nytt om jeg finner et tilbud jeg ikke kan si nei til.

 

De oppererer også med "Refurbished by Nikon/Canon USA".

Er usikker, men tror dette er solgte varer som er levert inn på angrefrist eller garanti. De er så videreesendt til produsentens USA kontor for sjekk/oppjazzing og sendt ut igjen.

Synes det virker troverdig at de gjør det på denne måten, gud måtte vite hva de gjør i Norge???

 

Fant et fint eksempel fra Adoram:

Canon EF-S 60mm f/2.8 Compact Macro

Gråmarked $ 384,95

USA lens $ 400,-

Refurbished $ 299,95

Used from $ 350,-

Her burde vel Refurbished være et klart alternativ

 

 

Ser litt tafatt ut den x(z)oomen din Bawaria (var det en 35-70?)

Endret av arela
Lenke til kommentar
Kjøpte en demo linse fra Adorama og har ingen betenkeligheter med å gjøre det på nytt om jeg finner et tilbud jeg ikke kan si nei til.

 

De oppererer også med "Refurbished by Nikon/Canon USA".

Er usikker, men tror dette er solgte varer som er levert inn på angrefrist eller garanti. De er så videreesendt til produsentens USA kontor for sjekk/oppjazzing og sendt ut igjen.

Synes det virker troverdig at de gjør det på denne måten, gud måtte vite hva de gjør i Norge???

 

Fant et fint eksempel fra Adoram:

Canon EF-S 60mm f/2.8 Compact Macro

Gråmarked $ 384,95 :D

USA lens $ 400,-

Refurbished $ 299,95

Used from $ 350,-

Her burde vel Refurbished være et klart alternativ

 

 

Ser litt tafatt ut den x(z)oomen din Bawaria (var det en 35-70?)

 

Joda det stemmer det er et stk 35-70 skyvezoom med mer slark en noen sinne :D

Det var morro å pelle et slikt i fra verandre,hadde aldri trodd det var så mye deler i et objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...