Gå til innhold

(AMD)Trenger tips anngående ny prosessor :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :)

Idag så har jeg en AMD prosessor.

Og vil gjerne oppdatere den :)

Dette er oppsettet på min PC

CPU: AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ Socket AM2 2.6GHz

MB: ASUS Mainboard S-AM2 nForce 590 SLI MCP ATX SATA

RAM: GEIL 4GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

HDD: WD Harddisk 500.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 16MB Caviar

GPU: ASUS VGA-Card nVidia 8800GTX 768MB

PSU: CHIEFTEC PSU 560W ATX 12

Fikk vite at den prosessoren er en liten "flaskehals" på ytelsen min... Noen som har noen tips å komme med? Pris har veldig lite å si egentlig.. men helst under 6-7 tusen hehe

Tusen takk for all hjelpen :)

Jørgen out

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å finne ut om det har kommet ny BIOS til hovedkortet ditt som støtter Phenom-CPUene. Ikke helt sikker på akkurat hvilket hovedkort du har, så du får sjekke på ASUS sine sider.

Skrevet

Han har enten Crosshair eller en av M2N32 versjonene, som alle har oppdaterte BIOSer og støtter Phenom. Hvis du skal ha en bedre prosessor bør du kjøpe en Phenom X4 9850BE (og overklokke den).

Skrevet

Konge :D Har crosshair viss eg ikke tar helt feil :D

Tenke på den Phenom, men har lite peiling på prosessorer hehe :p

Tusen takk for all hjelp :D

Skrevet

Hvis du ser blant annet her og her vil du se at Noctua NT-H1 yter like godt som andre high end kjølepaster. Siden denne følger med i NH-U12P vil det være unødvendig å kjøpe pasta fra OCZ.

I tillegg støtter hovedkortet han har pr. i dag de nye AMD Phenom CPUene, og disse yter ganske bra. De taper riktignok mot quad-core (og til dels dual-core) Intel-CPUer i en del tester, men ikke så mye at jeg ville kjøpt Intel-hovedkort.

Dersom CPUen ikke skal overklokkes noe særlig, og resten av PCen ikke er veldig stillegående, er Noctua-kjøleren litt i overkant. Man får mye bra kjølere til noen hundrelapper mindre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...