Gå til innhold

Forslag til HD kamera


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Helt nybegynner på videofronten, og håper på litt hjelp fra dere som vet litt bedre. :)

 

Jeg er i utgangspunktet på jakt etter et videokamera, men jeg har noen kriterier som jeg tror er viktige? (Bare korriger meg hvis jeg tar feil)

 

- God optikk, god optisk zoom, bildestablisering.

- Tapebasert, jeg er overbevist om at tape er beste måten og lagre video på

- HD oppløsning, minimum 720p (fortrinnsvis 1080p om ikke det gjør alt superdyrt)

- Fornuftig komprimering (dvs. lite?)

- Pris 10000 +/- 2000 kr.

 

 

Er det noen som umiddelbart kjenner dette kameraet?

 

Håper på god hjelp! :)

 

mvh

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Canon HG10 eller HF10 =DD

 

Takker for tips :)

Ikke tapebaserte, men det er kanskje på vei ut?

Minnekortbasert virker ikke så dumt egentlig...

 

Canon HF100. Og best av alt - på amazon får du det fra $725 > 3625kr. Legg på frakt og moms, likevel sparer du 2000 i forhold til kjøp i Norge...

Lenke til kommentar

Du har helt rett... tape er fortsatt det beste mediet å lagre på, av flere grunner (står mye om akkurat det i videokameraguiden som du finner øverst i denne delen av forumet).

 

Canon HV30 burde være et godt valg for deg. Fått veldig mye skryt, både forgjengeren (HV20) og denne. Og får du tak i HV20 regner jeg med at du kan få den ganske rimelig da det egentlig er en utgått modell :)

 

Men ikke heng deg for mye opp i god optisk zoom. Jo mindre jo bedre (til en viss grad ihvertfall). Mye zoom ødelegger bildekvalitet, selv om du ikke bruker den, men rundt 10x (som de fleste HDV kamera har) er fornuftig.

Lenke til kommentar
Canon HG10 eller HF10 =DD

 

Takker for tips :)

Ikke tapebaserte, men det er kanskje på vei ut?

Minnekortbasert virker ikke så dumt egentlig...

 

Canon HF100. Og best av alt - på amazon får du det fra $725 > 3625kr. Legg på frakt og moms, likevel sparer du 2000 i forhold til kjøp i Norge...

tror egentlig at hf10 er bedre enn hf100... hf10 har nemlig en 16 GB harddisk som du kan lagre film på i tillegg til sd-kortet...

Lenke til kommentar

Da var HF-10 bestilt. Virker som om det er litt trykk på det produktet, så håper det dukker opp før ferieturen i slutten av mai.

 

Kjøp fra amazon? Vil ikke kameraer fra usa kjøre NTSC kontra PAL som brukes i europa? Eller er ikke det en issue lenger under HD formatene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...