Gå til innhold

Lage clanfilm av spillet Call of Duty 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg leita litt rundt på forumet om dette, men fant ikke noe spesielt om emnet. Og med litt usikkerhet om det er riktig postet, tar jeg sjansen her.

Jeg er langtids sykemeldt og vil gjerne bruke tiden her i godstolen på og lage en film fra Call of Duty 4: Modern Warfare. Det skal egentlig bare vere en samling av gode records fra matcher, som folk i klanen min sender til meg. Slik at jeg kan lage en så stilig som mulig film, for gjengen.

Jeg er egentlig helt ny når det kommer til slikt, men jeg tror ikke at jeg skal ha noe stort problem for og lære meg dette.

Derfor spør jeg; er det noen her som kan anbefale meg noe nybegynner vennlige program jeg bør bruke, og eventuelle guides jeg kan følge? Og ellers komme med litt tips og tricks?

Tusen takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal vere klipp. ser for meg at filmen skal vere ca. 12-15 minutter lang. Men siden vi alle i clanen er venner i virkeligheten kunne det vert artig og spytte inn et "real life" bilde her og der, eller kanskje på slutten under credits.

Skrevet

Fraps

Virtual dub

ADD denne i virtual dub, husker ikke hvordan man gjør det, men du finner sikkert ut av det.

Microsoft MPEG-4 V1 Codec

bare bruk windows media player...

1. Record your video with fraps.

2. You now have some huge video files (200mb?)in the designated folder, open one with virtualdub.

3. Under the video tab in virtualdub, select compression. A reasonably sized file format that only obliterates your resolution

4. Open Windows Movie Maker. Open the now compressed video files and play around with all the effects and tools until you have a finished product.

5. Save the product with .wmv format.

Skrevet (endret)

Tusen takk Seershadow. Jeg begynner med en gang :)

EDIT: Jeg sliter litt med og få lagt inn Microsoft MPEG-4 V1 Codec i virtual dub. Jeg unzipper filene til Plugins i Virtual Dub mappen. Men når jeg skal gå til "Compressions" inne i programmet for og endre størrelsen, finner den ikke codec. Er jeg helt på bærtur eller er det noen som kan hjelpe?

Endret av brutality
Skrevet
Ingen som har vet noe? Må få filstørrelsen ned. 20sekkund er jo 300mb

Har ikke peiling på hvordan jeg gjorde det. har gjort det 2 ganger, men husker ikke...det er bare å prøve seg fram, legg de filene inn der du instalerre virtualdub osv.

Skrevet
Bruk Windows Movie Maker til å komprimere filstørrelsen :)

Viss du bruker vitrualdub først. så hjelper jo d også da...

Brutality! bare legg MicrosoftMPEG4 mappen inn der du lagret virtualdub. ser at det er det jeg har gjort.

Skrevet

Fungerer fremdeles ikke, jeg har prøvd og lagt MicrosoftMPEG4 mappen overalt der inne, uten hell :( Begynner og lure på om jeg har lastet ned noe feil. Det er 3 filer, ikke sant?

Skal prøve og lage filen mindre med Windows Movie Maker, takk for tipset :)

12-15min clan film er litt langt... det tar veldig lang tid. Kanskje du heller sku prøve å lage den 5min?

Tar det litt som det kommer. Men den blir nok ikke så lang som jeg har forventet, men greit og ha satt seg et mål :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...