Gå til innhold

Hva er raskest? SAS,iRAM, SSD eller SATA i raid 0


Anbefalte innlegg

Driver og tenker på oppsett av den neste HTPC'en, og trenger en rask disk for å få raskere responstid i 10" interfacet.

 

Så hvilke av de følgende oppsettene bør jeg gå for? Lyd har ikke noe å si. Bare hastigheten og prisen.

 

1xSAS disk

1xiRAM

1xSSD

2/3x SATA disker i raid0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk ska du ha for raske svar på nettestid. Da tror jeg at jeg går for iRam, finnes det forhandlere av disse i Norge, eller må jeg på Ebay?

 

Finnes det noen tall på hvor raskt det er? Og må man ha spesiellt tilpassede brikker?

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar

Søk på google etter tester, vet ikke om noen som seler dem i norge så ebay er nok løsningen, husk at du alltid må ha strøm på PC-en ellers blir alt du har lagret borte, du maks ha PC-en uten strøm i 2t eller noe sånt ...

 

Du må ha DDR(1) RAM brikker, da det kun er plass til 4 briker vile jeg valgt noen på 1Gb

 

Du burdte velge 5.25" brønn utgaven da du ellers går fort tom for PCI plasser :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Ja, så litt på den der, men siden den skal stå i en HTPC så er det større mangel på 5.25" brønner enn på PCI, og det eneste som skal lagres der foreløbig er cover filerfor raskere lasting i menyene. Men er mulig jeg går for ramdisk i steden.

 

Tror jeg skal prøve det først, og avente innkjøpet til jeg er helt sikker på at jeg trenger det. Skal vel være mulig å lage ett script som automatisk setter opp Ramdisken og kopierer over filene ved oppstart oppstart skal det ikke det da?

Endret av NewGUY
Lenke til kommentar

iRam er ett genialt konsept som dessverre ødelegges av mankoen på lagringsplass i mine øyne.. man kan vel få maksimalt 4/8 GB ut av en iRam såvidt meg bekjent, det blir VELDIG fort VELDIG lite til en HTPC og medfølgende programvare..

 

Prismessig er det ikke noen god deal heller..

skal du ha rå ytelse hvor lyd ikke spiller en veldig stor rolle ville jeg gådd for 2/4 SAS disker i raid

 

eventuelt SSD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...