Gå til innhold

Outlook/Exchange 2007 - se andres undermapper


Anbefalte innlegg

Vi kjører et oppsett med Outlook 2007 mot Exchange 2007. Jeg har gitt contributor-tilgang til inboksen min til sjefen så han kan følge med på min e-post ved behov. Problemet er at jeg har en del mail i undermapper han gjerne skulle hatt tilgang til. Via fil -> åpne -> annen brukers mappe får man kun tilgang til rotnivå. Ingen undermapper er synlige uavhengig av om de er delt eller gitt tillatelser til han eller ikke.

 

Er det mulig å gi denne tilgangen uten å mounte hele postboksen min? Det er for tungvindt og egentlig for åpent siden han strengt tatt ikke skal se all e-post - kun sjekke innboksen og et par utvalgte mapper ved behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre akkurat lagt til Outlook 2007 selv, så har ikke fått sett altfor mye på det enda. Etter hva jeg ser er det umulig å legge til undermapper via der du vil gå.

 

Det du sier at sjefen din skal få lov til er "sjekke innboksen og et par utvalgte mapper ved behov". Dette er fult mulig ved å sette rettigheter. Du kan velge hvilke Inbox og hivlke undermapper personen skal ha rettigheter til.

Lenke til kommentar
Rettigheter er gitt på delingstillatelser for inbox og på undermapper som skal deles. Når inbox åpnes av en annen bruker er ikke undermapper synlige. Jeg ser heller ikke noe valg for å spesifisere annet enn standardmappene for åpning på denne måten.

 

Prøv å gi rettigheter i AD.

Evt se i Outlook om du har gitt rettigheter på undermapper.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvorfor vil du unngå det da? Er sånn de fleste gjør på tilsvarende situasjoner.

Han har ikke behov for hele mailboksen min, og vil heller ikke ha den åpen og ta plass. Det er ikke noe voldsomt problem da han til en hver tid har ca 200 fellesmapper åpne i trestrukturen, men jeg tror det er mest prinsipp. Det er tross alt en ekstra terskel å måtte åpne den fremfor at den ligger klar i trestrukturen. Tilgangen hans er ved behov, ikke overvåkning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...