Gå til innhold

Bygger best mulig Gamer-PC


Anbefalte innlegg

Her bestemt meg for å bygge en ny PC for å kunne takle Crysis, Age of Conan og den fremtidige Frostbite-motoren (BF:Bad Company/BF3) :) . Har derfor valgt et SLI-klart oppsett for å kunne sette inn et til skjermkort av samme typen (når det har dalt litt i pris).

 

Hva synes dere? Bra eller er det ting jeg burde bytte ut?

 

Har gjort grundig research og er bombesikker på at delene passer sammen:

 

Hovedkort: XFX nForce 790i Ultra SLI 2373,-

 

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 1326,-

 

RAM: Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB (2 x 2048 MB) 1938,-

 

HDD: Seagate Barracuda 7200.11 1 TB 1406,-

 

Skjermkort: XFX GeForce 9800 GX2 4039,- (slenger inn et til til høsten tenker jeg)

 

PSU: Thermaltake Thoughpower 1000W 1795,-

 

DVD: ASUS DVD±RW 16X 258,-

 

Kabinett: Antec Perfomance One P182 895,-

 

OS: Vista Home Premium 64-bit Norsk 777,-

 

Til sammen: 14 807,-

 

 

 

Mulighet for å sette inn 2 ekstra skjermkort og 4 GB ekstra RAM.

 

Ganske dyre deler, men kommer til å selge min nåværende maskin til noen jeg kjenner. Så det blir ikke så ille.

 

Yes, da har jeg bestemt meg, dette blir oppsettet.

Takker til alle for god hjelp :new_woot:

 

Til dere som har tenkt på samme oppsett som meg:

Husk at XFX hovedkortet bare kan utnytte 2000 mhz frekvens ram vis du har 2 ram-brikker. Skal du ha for eksempel 4 ram-brikker må du ha 1066 eller 1333 mhz ram.

 

Kort oppsummert;

2 ram-brikker: max 2000 mhz frekvens og 4 ram-brikker: max 1333 mhz

Endret av Kaufman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen små ting

 

 

 

du kan like så godt gå for e8400 istedefor e8500, er ca like gode.

 

får mer for penga med f.eks. 750 gb HDD'er, f.eks. en som er veldig god er samsung f1 750gb.

 

koster ikke så mye mer med 2 stk 9800gtx så kanskje gå for det istedefor.

 

veit ikke om du trenger så stor og kraftig PSU, f.eks. en corsair tx 750w

Lenke til kommentar
Satan for et monster. Fråtser i munnen av å se på den, men fy for en pris... Med SLI funksjonen vil den jo vare lenge, men finnes det ikke et billigere hovedkort som passer?

 

Hva slags RAM byttet du til? Ser fremdeles bare 2GB.

Tok hovedkortet på anbefaling av slizone.com for å kunne utnytte kraften i dual 9800 gx2 mest mulig :innocent:

 

Har vært ganske sparsommelig på pc tidligere, så tenker jeg skal trø til denne gangen og gå for noe skikkelig high-end.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått det riktig så er OEM litt kjip, fordi du får bare installere den på 1 PC. Men når du skal kjøpe ny så har det sikkert kommet ett nytt system uansett.

 

Eneste jeg lurer litt på er hva om hovedkortet av en eller annen grunn ryker? Må man kjøpe vista på nytt da?

 

Vurderer sterkt å kjøpe samme som deg Kaufman, likte dette oppsettet veldig godt.

Lenke til kommentar
Det store abret med OEM og komponentskifter er hk. I prinsippet er OEM lisens bundet til det hovedkortet lisensen først ble aktivert på og skal ikke kunne reaktiveres på andre hovedkort. Imidlertid, ifølge rapporter på en del forum rundtomkring virker det som om M$ support er såpass velvillige at de faktisk "tilgir" og lar deg reaktivere lisensen om du har en god forklaring (dødt hk, RMA etc)."
Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Sier bare at du kommer til å trenge en mye kraftigere psu en den 850 fant.

 

Prøv heller med crosair sin 1000w.

 

Har en kammerat med 9800GX2 Sli . Han hadde en thermantakle 850w Men systemet han blei heil ustabilt med den psu, han kjøpte derimot en 1000w å alt er stablit. Tror også at cupn kommer til å bli en "flaskehals" dersom du ikke har en kraftigere cpu. Vist du vil at SK skal yte maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...