Gå til innhold

CPU kjøler trengs til ett Abit IP35-E med begrenset plass.


Lakus

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for noen få dager siden en brand new HTPC med bare (nærmest) lydløse komponenter.

Møtte selvfølgelig på noen problemer underveis, og hvilket sted er vel bedre å spørre om hjelp på enn dette?

 

1. Abit sitt IP35-E hovedkort har liten plass til CPU kjølere pga store kjøleribber på hovedkortet.

2. Zalman CNPS 8700 kjøleren som jeg hadde kjøpt passet ikke, og er nå knust til det ugjennkjennelige.

3. Ny kjøler trengs.

 

Ikke nok med at kjøleren må få plass på hovedkortet, men det må også passe inn i ett Silverstone SST-LC17 kabinett, som ikke liker ting høyere enn 12-13cm.

Så på Thermaltake Big Typhoon, da den er smal nederst med vifta på toppen. Den fasongen passer perfekt på mitt hovedkort, da det er nede rundt prosessoren disse kjøleribbene blokker for de fleste lave kjølere. Dessverre er vel Big Typhoon for høy, og den mindre versjonen frister mildt sagt ikke.

 

Da trenger jeg altså hjelp fra Forumfolket til å finne en kjøler som er stille (Prioritet 1) og kjøler godt (Prioritet 2)

Dette samtidig som den passer inn på både ett trangt Abit IP35-E Hovedkort og i ett Silverstone LC17 kabinett med begrenset høyde.

 

 

Resten av PC-en er lydløs og står og venter på en forhåpentlig lydløs kompanjong før den kan brukes.

 

Disse har jeg sett på men er usikker:

Thermaltake Big Typhoon -er den for høy?

Scythe Ninja Mini -er den for bred nederst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...