Gå til innhold

Anbefalinger ang. nytt kamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg vet at dere er ganske lei av folk som lager nye threads angående dette(Tips om nye kameraer) jeg er ganske "tilbakestående" når det kommer til dette med videokamera. Jeg har lett og lett men finner ikke noe som gi rnoe mening for meg, jeg skal til japan i september, og trenger et videokamera slik at venner og familie får se hvordan jeg hadde det etc.

Jeg har satt meg en maks pris til 3000,- Jeg vet at man ikke får mye får det, men vil det beste innen den prisklassen.

Da krysser jeg fingrene i håp om at noen forstående sjeler hjelper meg : )

Takk i forhånd

Elohim

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også kjøpe mitt første videokamera. Har ingen store ambisjoner som filmskaper, kommer bare til å filme litt på reiser og sånt som Lucia-dagen i barnehagen til ungen. Veldig i tvil om jeg skal gå for mini dv format eller dvd. Håper noen kan anbefale et greit kamera for en amatør som meg.

Skrevet
Jeg skal også kjøpe mitt første videokamera. Har ingen store ambisjoner som filmskaper, kommer bare til å filme litt på reiser og sånt som Lucia-dagen i barnehagen til ungen. Veldig i tvil om jeg skal gå for mini dv format eller dvd. Håper noen kan anbefale et greit kamera for en amatør som meg.

Jeg drev og snuset rundt og fant denne,

Panasonic NV-GS90

Den er ok i pris, pluss at den har brukbar "speccs"

Men jeg vil høre fra dere andre her inne på forumet hva dere synes om dette kameraet.

Skrevet (endret)
Panasonic nv-gs230 er ett mye bedre valg. En av fordelene med nv-gs230 er at det har 3CCD istedet for bare 1,noe som gir bedre farger og skarphet. Det har også 10X optisk zoom som er mer enn nok. 42X optisk zoom som nv-gs90 har høres imponerende ut. Men kompromisset er: mindre skarpttegnende, dårligere kontrast, og dårligere lysstyrke. Endret av torve
Skrevet (endret)
Panasonic nv-gs230 er ett mye bedre valg. En av fordelene med nv-gs230 er at det har 3CCD istedet for bare 1,noe som gir bedre farger og skarphet. Det har også 10X optisk zoom som er mer enn nok. 42X optisk zoom som nv-gs90 har høres imponerende ut. Men kompromisset er: mindre skarpttegnende, dårligere kontrast, og dårligere lysstyrke.

Ja, det er muligens noe i det du sier her. problemet for meg er a frakt kommer i tilleg slik at de 3000,- kronene jeg har, blir for lite ^^ iogmed det at dette kameraet koster 3000,- fra før av.

Endret av Elohim
Skrevet
Panasonic nv-gs230 er ett mye bedre valg. En av fordelene med nv-gs230 er at det har 3CCD istedet for bare 1,noe som gir bedre farger og skarphet. Det har også 10X optisk zoom som er mer enn nok. 42X optisk zoom som nv-gs90 har høres imponerende ut. Men kompromisset er: mindre skarpttegnende, dårligere kontrast, og dårligere lysstyrke.

Ja, det er muligens noe i det du sier her. problemet for meg er a frakt kommer i tilleg slik at de 3000,- kronene jeg har, blir for lite ^^ iogmed det at dette kameraet koster 3000,- fra før av.

Hvis det ikke er elprice butikk i nærheten av der du bor, så blir frakten 90,-. Kansje spare en stund til?

Skrevet

Ville også spart litt til, til du får råd til GS230. Forskjellen mellom 1CCD og 3CCD er så absolutt betydelig. Når du først skal investere 3000 i kamera, bør du spare noen få hundrelapper til så du kommer over til den milepælen som 3CCD faktisk er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...