Gå til innhold

Vurderer vannkjøling igjen


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Vurderer vannkjøling igjen, da jeg har alt jeg trenger liggende, omtrent alt ihvertfall.

 

Har det meste av overvåknings utstyret fra Aqua Computer, dvs aquaero, aquastream XT Ultra (Må fikses litt på, firmware oppdatering gikk bajs) og diverse målere..

 

Men tror jeg trenger ny radiator og CPU blokk..

 

Radiatoren er en Airplex Evo 240.. Hørt at disse er restriktive og lite effektive? Stemmer det?

Cpu kjøleblokka er den billigste fra Aquacomputer.. Tjener vel noen grader ved å bytte ut denne?

 

Av radiatorer så kunne jeg tenkt meg noe som kan festes på vifteplassene (Airplex'n var dårlig her)

 

Kabinettet er et Lian Li Cube, så plass har jeg nok av.. Helst enkel eller dobbel radiator da disse enkelt kan festes enten i toppen eller i bakkanten av kabinettet.. Tror jeg.

 

Vurderer dette ihvertfall, er ikke sikker enda, er dumt og ha så mye vannkjølings utstyr liggende uten å bruke det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Evo-radiatorene er ganske ineffektive i forhold til radiatorer med flate rør ja. Swiftech sine har høstet masse lovord, og er blant de beste i sin klasse.

Du kan jo såklart ta'n helt ut og gå for en Thermochill, men de er ca dobbelt så dyre og du tjener kanskje et par-tre grader på det.

 

Av de etablerte vannblokkene kniver Swiftech Apogee GTX og D-Tek FuZion om ytelsestronen, selv om det er en del som ikke liker at Swiftech har kombinert kobber og aluminium i GTX'en. Ellers er EK Supreme en spennende nykommer, men den er visstnok veldig restriktiv og tester var forholdsvis sjeldne sist jeg sjekka.

Lenke til kommentar
Av de etablerte vannblokkene kniver Swiftech Apogee GTX og D-Tek FuZion om ytelsestronen, selv om det er en del som ikke liker at Swiftech har kombinert kobber og aluminium i GTX'en. Ellers er EK Supreme en spennende nykommer, men den er visstnok veldig restriktiv og tester var forholdsvis sjeldne sist jeg sjekka.

 

D-tek fuzion er stortsett i de fleste tilfeller nesten 3-5 grader bedre enn Apogee GTX.

GTX blokken har et stort problem og det er at toppen er av alu. Også alle som driver med vannkjøling burde/skal vite. Er at alu og kobber ikke går så bra i en og samme loop. Og værtfall ikke i samme blokk.

 

Pr i dag er ek-supreme den beste blokken på markede. Dog kun i loop hvor du ikke har annet en CPU. (men skal man se på det i et ikke klokke perspektiv er den kun 1-2 grader over d-tek blokken. Slik at det har stortsett ingen praktisk betydning)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...