Gå til innhold

Må installere Raid fra diskett?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få mine 2 disker i Raid 0 oppsett. Da jeg har formatert begge diskene, og skal til å installere Windows får jeg opp "Press F6 if you need to install a 3rd party SCSI or RAID driver".. og denne RAID driveren må installeres fra diskett??

 

Det er synd fordi min diskettstasjon virker ikke for øyeblikket, og det er jo harry om man MÅ bruke disketter lenger.

 

Hvordan installere RAID uten disketter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows Vista.. der kan man bruke CD/DVD.

 

Hadde det samme problemet, valgte å gå over til vista istedet, så nå har jeg ikke det problemet.

 

I windows xp så MÅ man, såvidt jeg vet bruke diskett til dette.

 

Jaha, takk for svar. :new_woot:

 

Vurderer å skaffe Vista da lol. Har bare hørt at Vista sliter når det gjelder spill ytelse. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Du kan "slipstreame" driverene inn i installasjonssettet, men anbefaler igrunn vista jeg også. Kjører bra nå etter alle oppdateringene :)

 

Tell me how!

 

Har en xp utgave som er skrumpet ned i størrelse å jobbe utifra. RAID driver filene som skal slipstreamest er som følger: jraid.cat , Jraid.sys, txtsetup.oem, xraid_f.inf

 

Vil prøve å slipstreame driverene inn om noen kan forklare hvordan.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvilken pc du har, men jeg klarer i alle fall å spille godt i vista.. vet heller ikke hvilke spill du har tenkt å spille, men jeg klarte feks. å spille COD4 på høye instillinger med min pc.

 

Q6600 og et GF9600GT skjermkort.

 

Har e6300, 1950ati skjermkort, 2gb ram.. ikke noe super PC, men går kanskje an å spille om jeg kjører en mer lettdrevet Vista utgave.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 64bit, ingen driverproblemer overhode med min maskin.

 

"Slipstream er fantastisk lett, hvis du har riktig verktøy.

nLite"

 

Jepp, hadde nLite, slipstreamen av Windows XP pro ble like elendig hvergang, enda jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke.

 

nLite virket genialt, helt fram til jeg skulle starte installasjonen. Mulig det har kommet noen nyere versjoner siden sist jeg prøvde da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...