Gå til innhold

Hjelp til valg av mobil med Wifi


Anbefalte innlegg

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Ja

 

Form:

-Format: Ikke viktig

-Vekt: Så lett som mulig

-Sprut/støtsikker: Nei

 

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Stor

-Touchscreen: Gjerne, men må være mulighet for å bruke fingrene (Ikke bare stylus)

 

Pris:

Jeg har mellom 2500 og 3500 kroner til rådighet.

 

Diverse:

-Merke: Ikke viktig

-Kamera: Ikke vktig

-Videokamera: Ikke viktig

-Symbian: Ikke viktig

-Infrarød port: Ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minne: Internminne er ikke viktig, men bør være nok til at telefonen fungerer

-Minnekort?: Ja, viktig!

-MP3: Ja

-Triband: Ja.

-UMTS/3G: Ikke viktig

-Wlan: Ja

-GPS: Nei.

-Radio: Nei.

 

Bruksområder: Bruker telefonen til å sende en del SMS, og ringer også endel. Bør ha god kalender. Ellers er WiFi viktig, da jeg bruker telefonen endel til Skype og nettsurfing.

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg tror du skal få problemer med å finne en telefon som følger dine krav i prisklassen 2500-3000, dessverre. Noen vil helt sikkert anbefale iPhone (så jeg kan jo like godt gjøre det med en gang), men det er ikke optimal til installering av tredjeparts programvare, i tillegg til at kalenderen etter min mening ikke er all verdens.

 

Jeg vil anbefale Sony Ericsson P1i, den har sunket i pris nå nylig, og koster ikke mye mer enn 3000 kroner flere steder.

 

Lykke til,

mvh Pål

Lenke til kommentar

IPhones kalender er egentlig ganske bra, men man har ikke mulighet til å legge den på skrivebordet (standby-skjermen). Det betyr at du aktivt må åpne kalenderen for å se dagens agenda, noe som i og for seg ikke er et stort problem -- det er bare veldig praktisk å ha det på førsteskjermen.

 

Når du øker maksprisen kan både Nokia N95, Sony Ericsson P1i og HTCs S730 og Touch være aktuelle. De to sistnevnte er antageligvis de beste hva kalender og synkronisering med outlook gjelder.

 

mvh Pål

Lenke til kommentar

Som surfe-mobil er det ingenting som slår iPhone. Punktum. 3.5" skjerm og kjapp og utrolig funksjonell browser.

 

Faktisk så surfer jeg kjappere på min iPhone via EDGE en jeg gjør på min N95 8GB via 3G/HSDPA, nettopp fordi at browseren er MYE kjappere til og faktisk rendere sidene jeg browser på.

Lenke til kommentar

Har sett på iPhonen til en kompis, og må si at den virker meget bra. Blir nok den, takk for all hjelp!

 

Edit: Var kanskje litt kjapp der. Stemmer det at det ikke er mulig å kjøre programmer i bakgrunnen på iPhone (f.eks. Fring)?

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
Har sett på iPhonen til en kompis, og må si at den virker meget bra. Blir nok den, takk for all hjelp!

 

Edit: Var kanskje litt kjapp der. Stemmer det at det ikke er mulig å kjøre programmer i bakgrunnen på iPhone (f.eks. Fring)?

 

Jo. Fring er programmert for og kjøre i bakgrunnen som en daemon (service) uansett om du trykker på home-knappen. Du må trykke Exit i Fring for at det skal avsluttes ordentlig. Ellers finnes det et program som heter Insomnia som gjør at vanlige programmer ikke avsluttes når iPhone går i Sleep-mode også: http://code.google.com/p/iphone-insomnia/

 

Insomnia is an iPhone native application that, when enabled, will prevent the iPhone from sleeping, thus overriding its default behaviour. This allows background applications to continue to run and WiFi to work long after the screen has been switched off.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ellers så kan du tenke litt over en Neo FreeRunner.

 

Har alt det du spør om samt litt til.

 

Prisen ligger på ca 2045 NOK (koster 399 USD) pluss frakt

 

Og den lanseres forhåpentligvis innen mai måned er slutt.

 

Mobilen kommer fra OpenMoko/FIC

 

Link: http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo_FreeRunn...t_are_the_specs

 

Jeg skal nå kjøpe meg den.

 

EDIT:

Skal vell også nevne at mobilen kjører 100% OpenSource, hvis vi ser bort ifra GSM softwaren.

Samt at mobilen kjører Linux som OS

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...