Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]"Tjener ikke funnet" kommer for ofte.


Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne tråden er i rett forum, men jeg er ikke sikker på hva som er problemet, så jeg legger den her.

 

Problemet går iallfall ut på at på cirka hver tredje side jeg klikker meg inn på får jeg opp "Tjener ikke funnet" (firefox). Det varierer hvilke sider det er, men det virker som om det er noen som er mer utsatt enn andre (som diskusjon.no :() Det har ikke noe med firefox å gjøre da det samme skjer i opera.

 

Håper noen skjønner hva jeg mener og kan hjelpe meg :)

Endret av haakonmt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skyldes sikkert en ustabil internettforbindelse.

De vanligste problemene er ustabil trådløsforbindelse eller overbelastet router eller routermodem pga bittorrent e.l.

Hvis du går i 'dosvindu' (Start, kjør... CMD <enter>) så kan du hente ut adressen til router og pinge den for å se om det er stabil forbindelse lokalt.

 

IPCONFIG

Se etter adressen til standard gateway (f.eks 192.168.1.1).

PING 192.168.1.1 -T

 

Se om du får en jevn strøm med 1ms i et par minutter eller om den varierer mye.

Er ping stabil mot routeren?

 

PING www.uio.no -T

Er ping stabil når du pinger mot nettet?

Lenke til kommentar

Nettet er helt stabilt. Routeren også. Har fått testet litt på andre maskiner og det virker som om min er den eneste på nettverket (hjemme-nettverk, kablet) med dette problemet. Virus kanskje? Holder på med virusscan. Sier i fra om resultatet så fort den er ferdig.

Lenke til kommentar

Hvis det kun er mot enkelte websider så kan feilen selvsagt ligge et annet sted.

For å teste egen linje og nettleser så er http://www.uio.no/ et bra sted som ligger sentralt som referanse for ping o.l.

 

Når vannslangen nevner det så hadde jeg også problemer med diskusjon.no en periode tidligere i dag mens andre websider fungerte normalt.

Lenke til kommentar

Var ikke det samme problemet, da det gjaldt flere andre sider også. Men som den handyman jeg er så klarte jeg å fikse problemet :)

 

Jeg gjorde det jeg alltid gjør når jeg har problemer med nettverket: Trekker ut strømmen til routeren og setter den inn igjen :w00t:

 

Vet jeg burde prøvd det før jeg la inn tråd om det her, men tenkte faktisk ikke på det :blush:

 

Takk for all hjelp, og beklager alt bry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...