Gå til innhold

Asus A7v + Athlon XP?


qwe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal gå med de gamle tordenfuglprosessorene... Man kan event overklokke dem via multiplier opp igjen :smile:

 

En ting jeg lurer på.. På mitt hovedkort i bios, kan jeg velge fsb'n til 133mhz.. da settes ram og pci hastigheten ned til orginalt igjen.. vil dette si at jeg kan kjøre prosessorer ala tordenfugl 266?

 

Tviler sterkt på det selv ettersom systemet blir ustabilt med fsb på 106..

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har du et via kt133a chipsett.. dvs at det støtter prosessorer med 266fsb det vil vel si AMD Athlon XP... Men mitt hovedkort er forsåvidt et eldre hovedkort og skal oprinnelig ikke støtte dette...

 

men hvorfor er det da tilgjengelig i bios?? hmmm kanskje jeg har et superkort??

Lenke til kommentar

Quote:


Dessuten, støtter ikke kortet bare 1,2 ghz med nyeste bios oppdatering?


 

Nei, f***. DET tenkte jeg ikke på :S

 

Vel, vel. Da blir det nytt mobo også da... Jaja, litt dyrt måtte det vel bli. Jeg gidder ikke kjøpe en 1-1.2ghz prosessor. Det er bare teit.

 

PS: Noen som vet om ett bra hovedkort?

Lenke til kommentar

Jeg har A7V (vanlig) og Xp prosessorer funker ikke! bare 200MHz versjonen. Og det funker heller ikke med for høy fsb hvis du da ikke hara montert extra kjølig på chipsetribben. Jeg har og Tbird1,4 men det nermeste den går stabilt på så vidt jeg har funnet ut er 1333MHz. Jeg har ikke undersøkt så veldig mye rundt dette problemet med for lav hastighet, men det lar seg sikkert fikse.

 

En ting jeg har lurt på er om ejg har usedvanlig lav ytelse på prosessoren. Under laging av DivX i virtualdub får jeg en FSB på rundt med gjennomsnitt på ca 15fps men med den gamle CPu'en fikk jeg et gjennomsnitt på 9fps. så jeg har testet den nye i CPumark99(vet den er gammel) og der får jeg 120p hva får dere andre i CPumark?

Lenke til kommentar

Asus A7V støtter opptil Athlon 1.4GHz 200FSB. Multiplieren settes av CPU så den er irrelevant. Spørsmålet et hvor stor FSB kortet takler og A7V går ikke høyere enn 200FSB uten oc'. Det er IKKE via kt133a chipset men via kt133 (uten a'en på slutten) på det kortet.

 

Å kjøre en AthlonXP på et Asus A7V er IMO litt idiotisk. Elendig utnytelse av CPUen rett og slett

Lenke til kommentar

jeg har et Asus A7V133 med via kt133a chipset.

pr dags dato kjører jeg min tordenfugl på 1480Mhz.

min tordenfugl er en 1300Mhz overklokket 135*11=1485

på hovedkortet mitt er det en jumper jeg må sette over ved 266Mhz. husker ikke hvilken :?:.

på Asus sine sider så står det at mitt kort støtter både 200Mhz og 266Mhz og det er testet OK. med jumper på kortet, da testet jeg en XP1700+ funket bra. kompis som trodde prosesor var defekt.

det står også i manualen at den støtter prosesorer med 266Mhz bus...

PS min bios versjon er 1007

 

_________________

Asus A7V133 VIAKT133A, ATA/100, RAID.

geforce2 mx400. Core 240@ minne 200

T-bird 1300@1480Mhz Rock steady @43 grader.

768Mb pc133ram Original.

soundblaster live player 5,1.

studio DV200

4*40Gig WD7200 I Raid 0 Video redigering.

 

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-01-15 19:39 ]

Lenke til kommentar

Et ASUS A7V hovedkort med nyste bios (revision 1009) støtter 1,8 ghz + .. Fikk vite det da jeg lastet ned nyeste bios i dag :smile: .. Dessuten står det i SiSoft Sandra at kortet støtter fra 90 - 166mhz fsb .. jeg spurte på #hardware.no og de mente at det funka fett med XP prosessor ved 133fsb !.. Det er spa :smile:

Lenke til kommentar

Hvis jeg nå skulle kjøpe en prosessor med høyere hastighet enn det hovedkortet klarer (f.eks 1.4ghz cpu + 1.2ghz på hk), går det fint da? Kjører den liksom bare på en litt lavere hastighet da?

 

Såvidt jeg vet kan jeg ikke stille multiplier fra BIOSen på A7V , så jeg trenger manualen for å kunne sette jumpersettingen riktig. Noen som vet hvor jeg kan finne det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...