Gå til innhold

Anbefaling av nytt adventure spill?

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Skrevet

Samboeren spiller en del adventure spill, og er ute etter noe nytt. Hun har spilt gjennom disse spillene:

The Longest Journey

Dreamfall: The Longest Journey

Syberia

Syberia II

Grim Fandango

The Secret Of Monkey Island

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

The Curse Of Monkey Island

Escape From Monkey Island

Runaway: A Road Adventure

Runaway 2: The Dream Of The Turtle

Broken Sword: The Shadow Of The Templars

Broken Sword II: The Smoking Mirror

Broken Sword: The Sleeping Dragon

Broken Sword: The Angel Of Death

Det er vel The Longest Journey-spillene hun liker aller best, og Syberia-spillene falt også i smak. Hvilke anbefalinger har dere til andre spill i samme sjanger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Samboeren spiller en del adventure spill, og er ute etter noe nytt. Hun har spilt gjennom disse spillene:

The Longest Journey

Dreamfall: The Longest Journey

Syberia

Syberia II

Grim Fandango

The Secret Of Monkey Island

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

The Curse Of Monkey Island

Escape From Monkey Island

Runaway: A Road Adventure

Runaway 2: The Dream Of The Turtle

Broken Sword: The Shadow Of The Templars

Broken Sword II: The Smoking Mirror

Broken Sword: The Sleeping Dragon

Broken Sword: The Angel Of Death

Det er vel The Longest Journey-spillene hun liker aller best, og Syberia-spillene falt også i smak. Hvilke anbefalinger har dere til andre spill i samme sjanger?

Ser hun har vært gjennom Curse of Monkey Island, kan jo da anbefale Sam and Max serien! :dribble:

Assasins Creed er jo action/adventure! Altfor kort, og litt ensformig men bedre dynamikk grafikk og historie skal man lete lenge etter av nylanserte spill! :thumbup:

Skrevet
Ser hun har vært gjennom Curse of Monkey Island, kan jo da anbefale Sam and Max serien! :dribble:

Assasins Creed er jo action/adventure! Altfor kort, og litt ensformig men bedre dynamikk grafikk og historie skal man lete lenge etter av nylanserte spill! :thumbup:

Kan anbefale Sam and Max serien fra Steam, koster 29$ for første sesong, gir vel tre-fire timer med spilletid om ikke mer.

Skrevet (endret)

Assassins Creed og the Witcher?! :wow: Himmel og hav...

Sam & Max Season 1 og 2 er i alle fall å anbefale. Dessuten gir jo en sesong mye mer enn 3-4 timer med spilletid.

Men, om Longest Journey og Syberia-spillene falt i smak, så kanskje Secret Files: Tunguska vil være noe. Runaway også, muligens... (Edit: Nå så jeg at det var allerede nevnt i åpningsinlegget) Det er ikke så mange adventurespill som ligner på Longest Journey og Syberia-spillene, dessverre. Ville også spilt igjennom Indiana Jones and the fate of Atlantis for noe Broken Sword lignende, om de falt i smak.

Endret av radiohodet
Skrevet (endret)

Tanguska hadde grusom voice-acting. Og noen tullete løsninger, men det var et greit spill.

Har noen spill du kan prøve ut:

Nostradamus: The Last Prophecy - Veldig koselig spill med herlig grafikk. Smarte og spennende oppgaver, med superb lyd og stemmer. Spillet er ganske kort, men oser av kvalitet.

ss_77310.jpgNostradamus_house.jpg

The Lost Crown - Dette er et grøssereventyr som handler om en spøkelsesjeger som besøker en mystisk liten hjemsøkt landsby på den engelske østkysten. Spillet starter litt rart, men du blir betatt av historien som utvikler seg når du kommer lengere. Uti spillet får du tilgang til kameraer, nattkikkerter, E.V.P og andre greier du kan bruke til å utforske landsbyen og få kontakt med spøkelsene som hjemsøker bygda.

Jeg har ikke kommet så langt i dette spillet, men jeg er overraskende positiv så langt!

Anbefaller å spille dette spillet alene i mørket!

Screens : thelostcrown1.jpgnigel_saxtonshore.jpgthe_graveyard.jpgthelostcrown31.jpg

Endret av Myagos
Skrevet

Du har vel kanskje rett i at de varer litt lengre enn tre-fire timer, tiden forsvant for når jeg holdt på dog ;p

Skrevet

Det er veldig orginalt. Spillet er som regel svart/hvit med noen fargeklatter her og der. Dette øker grafikkvaliteten betraktlig og skaper en ganske guffen stemning som passer overraskende bra.

Må også minne om at lyden er top og stemmene er moderat med typisk finbritisk dialekt. Det største irritasjonsmomente er vel at animasjonene er litt stive og det er ikke mulighet for å skippe teksten.

Skrevet

Har hørt at Tunguska hadde dårlig voice acting, ja. Derfor spilte jeg det på tysk, hvor i alle fall den kvinnelige hovedrollen spilte relativt overbevisende. :p Anbefales også å laste ned patchen med alternativ slutt, for den er mye bedre enn den originale slutten.

Nostradamus: The Last Prophecy er vel som alle andre Kheops spill første person, så for en som har spilt så og si bare tredje persons adventurespill kan det være litt uvant og kronglete. Jeg liker ikke adventurespill i førsteperson selv, og det er mange som ikke gjør det, men man bør jo i alle fall prøve det. :)

Ellers er vel Still Life regnet som det ultimate grøsseradventurespillet, uten at jeg har prøvd det selv. Lost Crown ser ganske artig ut da. Overclocked er vel også rett rundt hjørnet.

Skrevet (endret)

Jeg savner de gode gamle Klikk og Pek spillene og jeg ser hun har gått glipp av noen av de store klassikerne slik som: (De nye adventure spillene suger :tease: )

Gabriel Knight serien. (Spesielt 3'eren) (Spennende historier og gode gåter)

Myst serien. (Gode gåter i lassevis) (Anbefaler spesielt nr 4)

Neverhood.

Phantasmagoria.

Ligthhouse: The Dark Being

Toonstruck.

Kommer sikkert på flere klassikere! Men Gabriel Knight er Pensum! Drømmefall er jo også rimelig bra selv om det ikke er så veldig mye gåteløsning.

Endret av fenderebest
Skrevet (endret)

The Abbey kommer snart ut i Tyskland, men det har ikke fått noen engelsk releasedato enda dessverre. :( Perry Rhodan kommer snart ut på engelsk da, og det har fått veldig bra kritikk i Tyskland. :) Dessuten nevnte Overclocked. Begge to koster omtrent ingenting på play.com forøvrig. Et lite tips. :)

Nye adventurespill suger heller ikke. ;) Hvordan du kan mene Phantasmagoria er en klassiker er for meg også en gåte. :p

Endret av radiohodet
Skrevet (endret)

Hehe jeg er en STOR fan av gamle eventyr spill med FMV sekvenser og live skuespillere. Selv om jeg er klar over at mange ikke er noen store fans av det, Var Phantasmagoria var en av de første så er en egen klassiker for min del. Har dessuten noen kule sekvenser da. Carno er en liten rakker. :p

Kom forresten på The Last Express som er et ganske unikt og kult Adventure-spill der det hele foregår i real-time på et Tog hvor det skjer et mord ala Mord på orientekspressen. Det kuleste er som sagt at det faktisk foregår i real-time slik at 1 minutt i spillet er 1 minutt i virkeligheten. De har blandt annet en 20 minutters Konsert i Real-time med i spillet!!!

Også må jo The Dig fra Lucasarts som en av de få seriøse titlene deres nevnes. Basert på en manus av Steven Spielberg eller noe har det en spennende historie. Og noen interessante gåter.

Endret av fenderebest
Skrevet (endret)

Jeg har spilt MYE adventure spill...fra Amiga tiden til nå...mye bra ute. Men det som virkelig i nyere tid har overasket er Fahrenheit.

Har ikke ord for hvor bra det spillet er...tillogmed min kjæreste som ikke liker spill noe særlig ble hekta på det.

Det anbefaler jeg på det aller aller sterkeste!!!

Last ned en demo idag og se selv :)

EDIT: Ohhh...og et spill som heter Scratches fra et bittelite ukjent spillselskap er verdt en titt!

Endret av _LarZen_
Skrevet

Sanitarium er også et eventyrspill du burde sjekke ut. Husker jeg spillte demoen fra en cd i et teknoblad og ble hekta på det der. Så lette jeg lenge etter spillet, men det var umulig å få tak i. Det var bare flaks at jeg tilfeldig så en kopi på et kjøpesenter lenge etterpå. Spillet er kjempe skjeldent siden jeg så det aldri igjen! Dette er vel nærmere 10år siden nå. Spillet viste seg til å være et av de bedre eventyrspillene jeg har spillt.

Synd at disse gamle eventyrspillene som noen over meg nevner er veldig vansklig å få tak i og installere på PCen hvis man ikke vet hvordan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...