Gå til innhold

Spørsmål ang Mushkin XP2-6400 DDR2 og Foxconn X38A


redrazor

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg kjøpte en litt modifisert utgave av Netshops Kampanje-PC nå nettopp. Den har nevnte hovedkort og minne (4GB) [LINK], Asus 8800GTS 512MB og E8400. Jeg har flashet til siste BIOS-versjon og bruker "Optimal default". Under følger screenshot fra cpu-z. Spørsmålet mitt er hvorfor kjører minnet på 5-5-5-18 og ikke 4-4-4-12 slik det burde? Har dette mye å si for ytelsen? Hvordan kan jeg evt justere dette så det blir riktig?

 

post-9602-1208120419_thumb.jpg

 

post-9602-1208120434_thumb.jpg

 

post-9602-1208120444_thumb.jpg

 

post-9602-1208120455_thumb.jpg

 

post-9602-1208120466_thumb.jpg

Endret av redrazor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis alt står på AUTO i bios, så kan det hende at den ikke setter de riktige verdien.

 

Da må du selv gå inn i bios og endre disse. Du finner ut hvordan og hvor du gjør dette i manualen til hovedkortet, under BIOS.

 

Du har naturligvis rett - problemet er at det er så mange andre innstillinger jeg kan gjøre under RAM i BIOS. De fleste av disse står heller ikke nevnt i manualen. Jeg har prøvd meg litt fram, blant annet med å sette 4-4-4-12 der hvor det ser mest fornuftig ut å sette disse. Man det fører typisk bare til at PC-en ikke vil starte og at jeg må resette BIOS for å få den i gang igjen.

 

jeg hadde håpet at noen kanskje hadde et lignende oppsett og kunne fortelle hva de hadde gjort - det er tydligvis litt for lenge siden jeg har drevet med dette.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...