Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbo på 320D 99' mod?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
320D har turbo. ;) skal du ha noe mer krutt ut av motoren så tror jeg du burde investere i større eksosanlegg og en stor intercooler.

 

gyt6: Han har allerede chipet bilen....

 

er no vel ikkje en chip det der vel /den linken eg viste til) eller er eg på tulltur no..dtk.diesel tuning kit. en boks som man putter i orginalkontakten fra diselpumpa og tar kontakten fra diselpumpa inn i boksen igjen. har ikkje nåkke med chip å gjør mener no eg. en chip er jo en brikke vel som justerer verdier for innsprøytning ol.. denne boksen roter ikkje med noe annet enn at den optimerer signalene fra pumpa til å yte den den er laget for. les mer i linken

Endret av gyt6
Lenke til kommentar
Alt går ann om du har penger nok, men det er ikke turboen som er problemet (nevnte jeg at det er meget dyrt å bytte den?). Få større eksosanlegg, monter intercooler på bilen og få lagd en tilpasset chip (TS racing gjør slikt) så skal du greie å få betraktelig mer en de 160hk du har i dag.

 

Hvor mye tror du jeg kan oppnå med dette da? Altså i hk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

helt enig. selg bilen og kjøp deg en 325d eller 330d. da er det rekkesekser som gjelder, og et helt annet drag.

 

du må ikke bare tenke power, men også driftssikkerhet. kan fort føre til girkassehavari og annet tull om du øker antall hk i bilen fra de orginale 136 og opp til 180+...

 

jeg ville personlig tatt meg en prat med Trygve Karlsen, Turboteknikk. han har drevet med chiptuning av biler siden 80-årene, og vet hva han driver med, med tanke på effektuttak kontra holdbarhet og garantier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...