Essem Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Jeg har bare sagt at det er forskjell på film og spill, og jeg er enig i at grafikken er med på å avgjøre aldersmerkingen. Aldersmerkingen hjelper ikke alltid, derfor er det nødvendig med sensurering av spill. Det er det jeg har prøvd å si hele tiden før du grep tak i en liten bisetning. I den første posten din jeg svarte på snakket du mer om tegneserier og film enn om sensurering av spill. Jeg prøvde å få diskusjonen tilbake på sporet ved å gripe tak i det lille du sa om aldersmerking siden jeg, i morsetning til deg, ikke er helt enig med trådstarter. Det føler jeg at jeg begrunnet godt nok nå. Forresten burde du lære deg litt om orddeling før du begynner å lese i fremmedordboka.
Book Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Forresten burde du lære deg litt om orddeling før du begynner å lese i fremmedordboka. Unnskyld? Vel, da har vi i det minste etablert nivået du argumenterer på.
worthy Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Jeg er igrunn imot sensurering/bannlysning av spil/filmer/musikk men det er vel egentlig opp til en hver person hva som er grensen kanskje? Og når det kommer til at barn får kjøpt Mature rated spill, så burde vel kanskje foreldrene til det barnet prøve å ta del i livet dems isteden for å la en spillkonsoll/pc oppdra dem. Er lett å skylde på butikkene men det er trossalt de foresatte som skal oppdra barnet.
S-r-ex Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 (endret) Det er jo selvfølgelig visse grenser for sensur i spill, vldtekt for eksempel, eller det flash-spillet hvor man spillte som Cho for å utføre skolemassakeren i Virginia. Men om noen dråper blod spruter fordi du hogger ned zombier eller plaffer aliens i filler, hva er galt i det? Er det ulovlig for en 12-åring å redde Jorda med automatrifle? Greit, Mine sønner skal ikke redde jorda om vi blir invadert før de er 18. Post 900 btw... Endret 20. april 2008 av S-r-ex
LarZen Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Forresten burde du lære deg litt om orddeling før du begynner å lese i fremmedordboka. Unnskyld? Vel, da har vi i det minste etablert nivået du argumenterer på. HEHE!!
WaterMarked Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 (endret) Det er jo selvfølgelig visse grenser for sensur i spill, vldtekt for eksempel, eller det flash-spillet hvor man spillte som Cho for å utføre skolemassakeren i Virginia. Hvorfor skal ikke en voksen person få spille dette? Jeg tviler på at det er mange spill som går ut på og voldta, ikke at jeg hadde hatt gidda å spille et slikt spill. Men hadde jeg spilt et slikt spill så hadde jeg ikke begynt å voldta alle kvinnfolka jeg ser. Jeg springer ikke rundt å skyter personer pga jeg har spilt gta og har tilta heilt. Er et slikt spill skadelig for et voksent menneske? Viss ja, greier ikke en normal person å skille mellom fantasi og virkelighet? Man kan skylde på spill\underholding for f.eks skole massakre, men selv synes jeg det er idiotisk. Det ligger så mye mer bak enn bare et voldelig spill, mye mer... Hvorfor skal noen bestemme over hva du skal se eller ikke nå du er en voksen person? Selv forstår jeg hvorfor noen er for sensur, men jeg synes det er provoserende at noen skal ta seg retten til å bestemme over hva jeg skal se og ikke se. Hva som er ''skadelig'' for meg og ikke. Viss jeg kunne bestemt over sensurering skulle jeg sensurert reklame ''det er ihvertfall skadelig'' og mange av de idiotiske programmene tv-norge sender. Hjernedød underholdning ca 24\7 er skadelig! Endret 23. april 2008 av The_Free_Man
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå