Steinar2k Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Hei! Jeg er den "stolte" eier av en HP DV2699eo laptop, som jeg kjøpte da den kom for en liten tid tilbake. Jeg har noen problemer og irritasjonsmomenter ved denne, som jeg lurte på om det var noen andre der ute som delte også. Først og fremst så er det en bråkete maskin, selv når den kun kjører Word og andre lette kontorapplikasjoner. Jeg holder for tiden på med å ferdiggjøre masteroppgaven min, og jeg blir skikkelig sliten av å høre på det suset som kommer hele tiden når jeg kun kjører Word og kanskje itunes. Er det normalt at disse maskinene bråker som et lokomotiv? Det er jo et innebygget recovery-system til maskinen, noe som i og for seg er helt topp. Etter en måneds bruk ca. merket jeg at PC-en i tide og utide blåskjermet(Vista home premium). Dette var noe som forekom kanskje 2 ganger for dagen og plutselig går det en uke mellom hver gang den blåskjermer. Jeg tok en full recovery av maskinen for å se om det hjalp noe på, men det hjalp tydeligvis ingenting, den fortsetter å gjøre det samme. Er dette også noe som andre opplever? Jeg vet ikke om jeg er pirkete, men jeg er ikke fornøyd med maskinen på bakgrunn av disse tingene og lurte på om dette er grunn til å få bytte til en annen laptop hos de jeg kjøpte maskinen av?(mpx.no) MVH Steinar
Amriden Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Har du lagt inne alle driveroppdateringer på maskinen? HP har også gitt ut en ny BIOS til en del av Pavilion maskinene som løser problemet med viftestøy. Du finner drivere og siste BIOS på linken under: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...810&lang=en
Hans Erling Skrevet 16. april 2008 Skrevet 16. april 2008 Om maskinen din fortsatt "bråker" finnes det en naturlig forklaring. Både CPU og grafikk kort er av den kraftige typen for en liten pc som dette. Jo mindre pc jo mindre plass er det i pcen og jo mere må viftene gå etter som den luften som er der må byttes ut oftere. Når det kommer til å bytte den så kan du jo prøve deg på 30 dagers retur rett eller forsøke å ringe HP support og se om de mener det er en hardware feil. Om den er innenfor 30 dager er dette din beste sjanse til å få byttet eller hevet kjøpet. Hvis det viser seg å ikke være HW feil kommer ikke HP til å gi MPX en ny maskin da har jeg vanskelig for å se at MPX vil betale for en ny en etter som de må selge denne som brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå