Gå til innhold

Hjemme mekka waterchiller med 550W TEC. Er dette god nok isolasjon ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vært på skatte jakt idag, var først innom søåpledybga å spurte, emn de hadde ikke lov å gi fra seg hvitevarer eller noe sånt, så jeg dro til expert og kjørte bak bygningen å så det stod 1 kjøleskap og 1 combi skap der ;)

 

Gikk inn å spurte og det var greit at jeg tok det med (en mans søppel er en annen mans lykke :p)

 

Den ene stå det 1hp (:dribble:) på, men den gikk vist på R12, den andre vet jeg ikke hp på, men den går på R600a, hvilken av dem burdte jeg bruke og er det mulig å fylle på R22 eller en annen ordenlig kald gass på noen av dem ?

 

Driver også å demonterer dem nå, om jeg må kappe et av kobberrøra, vil det da sprute ut gass og olje, eller vil det gå bra ?

Lenke til kommentar

Tror du kan bruke hvilken gass du vil, mer eller mindre.

 

Men, les om helseskadene for de gassene du kommer til å slippe ut, noe som er ulovlig for en del gasser, så du vet hva du gjør.

 

Og ja, rørene er under trykk, så gass og kanskje olje vil komme ut. Det plaier å være en ventil ett eller annet sted, prøv å åpne de forsiktig, med hansker og briller på. Gassen blir kald da den slipper ut.

Lenke til kommentar

hohoooo Da skal jeg fylle den med R740 (nei skal ikke det blir for høyt trykk tipper jeg :p)

 

Men på den ene er det en sånn ventil, men på dne adre er det bare et rør som er klemt igjen og sveisa igjen litt lenger ut på røret :(

Det er den 1Hp med R12 :(

 

Men er det ikke sånn at de bruker forskjellig olje å sånt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...