Dryper Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 (endret) Hei. Jeg holder på å lage en kode som skal vise noe tekst. jeg skal da ha 2 "echo"s Det jeg vil er at den ene skal vises 1 sekund senere for å få en litt mer "Combat" effect i et øvelse prosjekt jeg driver med.. jeg vet noe tekstbaserte php spill har dette.. DETTE ER LØSNINGEN error_reporting(E_ALL); echo ("$damage</br>"); flush(); sleep(5); echo ("$damage</br>"); flush(); sleep(5); echo ("$damage"); Må bruke flush imellom alle echoene Takker for alle svar EDIT: jeg fant denne sleep(10); men den får HELE skriptet til å sove så den hjelper meg lite. noen annen måte å bruke denne på? Endret 12. april 2008 av Dryper
Ernie Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Med mindre du kjører det via CLI (console), noe du åpenbart ikke gjør ut fra det du skriver, må du som Uranus sier, benytte javascript e.l. PHP sender bare ting ut som HTTP-pakker (mer korrekt er det webserveren som gjør det), og de kan du ikke bestemme når de sendes eller hva de inneholder.
Dryper Skrevet 12. april 2008 Forfatter Skrevet 12. april 2008 Med mindre du kjører det via CLI (console), noe du åpenbart ikke gjør ut fra det du skriver, må du som Uranus sier, benytte javascript e.l. PHP sender bare ting ut som HTTP-pakker (mer korrekt er det webserveren som gjør det), og de kan du ikke bestemme når de sendes eller hva de inneholder. nei det gikk med flush();
Ernie Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Med mindre du kjører det via CLI (console), noe du åpenbart ikke gjør ut fra det du skriver, må du som Uranus sier, benytte javascript e.l. PHP sender bare ting ut som HTTP-pakker (mer korrekt er det webserveren som gjør det), og de kan du ikke bestemme når de sendes eller hva de inneholder. nei det gikk med flush(); Da har du i såfall rimelig mye flaks med når og hvor utskriften skjer og ikke minst oppsett av webserver. Det er langt fra garantert at det vil fungere på andre servere.
Gjest Slettet+142 Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Enten javascript, eller php sin sleep() java script: <script type="type/javascript"> var ut = new Array("Du er en", "Cheater", "You died!"); var i = 0; function skrivlinje(){ while( i < ut.length ){ document.write( ut[i] + '<br />' ); i++; setTimeout("skrivlinje();", 1000); } skrivlinje(); </script> og PHP, med flush(), som du allerede har gjort ja: $ut = array( "Du er en", "Cheater", "You died!" ); foreach($ut as $mld){ echo $mld . '<br />'; flush(); sleep(1); }
Dryper Skrevet 12. april 2008 Forfatter Skrevet 12. april 2008 Med mindre du kjører det via CLI (console), noe du åpenbart ikke gjør ut fra det du skriver, må du som Uranus sier, benytte javascript e.l. PHP sender bare ting ut som HTTP-pakker (mer korrekt er det webserveren som gjør det), og de kan du ikke bestemme når de sendes eller hva de inneholder. nei det gikk med flush(); Da har du i såfall rimelig mye flaks med når og hvor utskriften skjer og ikke minst oppsett av webserver. Det er langt fra garantert at det vil fungere på andre servere. Xampp is all you need Takker for hjelp fra alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå