Gå til innhold

Lang post: erfaring med "sikker" bestilling fra PS


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for noen uker siden et Connect3D Radeon 9500Pro fra PSData, siden de var bortimot de eneste som hadde modellen inne, og de har et godt navn og rykte. Siden dette var første gang jeg handlet hos de, så registrerte jeg meg på forhånd slik at jeg skulle kunne følge når kortet mitt ble sendt ("Min side")

 

Alt vel og bra.

 

Jeg velger å betale med VISA, siden portoen ble billigere, og det burde gå fortere å få kortet.

 

Så drar jeg til Tromsø noen dager, og regner med at pakkelappen ligger der når jeg kommer hjem. Noe den ikke gjorde, så jeg logget meg inn på Min side hos PSData for å sjekke hvor langt kortet var kommet. Skriver inn epostadresse og passord, og får opp en link som heter "Ordreoppslag". Men hva får jeg se når jeg trykker på den? 1 stk. ferdigbehandlet faktura! Kult, jeg trykker på den og får opp:

 

1 Windows XP Pro Norwegian OEM 1286.29 1286.29

1 Memory 256MB PC-333 DDR PC2700 Original 321.77 321.77

Gebyr 0

Frakt 51.00

Eks.mva 1659.06

Mva. 398.17

Totalt 2057.23

 

Hva i :o ?? Jeg har ikke bestilt dette? Sender epost til PSData og spør om det har skjedd en misforståelse. Dagen etter kommer pakken i posten, og siden pengene er trukket fra konto så henter jeg ut pakken for å sjekke. Puh, det er kortet mitt. Alt er vel.

 

Men så kommer poenget mitt: Dette betyr da at jeg logger meg inn på en annens ordreopplysninger! Siden pakkesporingsnummeret var tilgjengelig, så gikk jeg inn for å se mer på denne Windows XP-pakken. Og visst, fa*n - dette er en pakke som er levert til et lite sted på Østlandet.

 

Så hva skjer? Jeg sender en epost til PSData igjen, der jeg påpeker at:

 

1) jeg kan se andres ordreopplysninger ved å logge meg inn på Min side

2) jeg kan ikke se min egen ordre

 

og at ejg har to spørsmål:

 

1) hvem har i så fall muligheten til å slå opp på min ordre?

2) ligger VISA-nummeret mitt tilkgjengelig?

 

To uker senere har jeg ikke fått svar. Jeg har faktisk ventet så lenge før jeg sier fra om det jeg har opplevd her på hardware.no - så PSData har hatt muligheten til å svare for seg. Fremdeles ser jeg det samme dersom jeg logger meg inn på Min side.

 

Jeg sier ikke noe om servicen på PSData, jeg er forsåvidt fornøyd med både levering og produkt. Men jeg kommer ikke til å handle et sted der jeg ikke føler meg trygg på betalingsløsningen. Det er meningsløst å bruke https-protokollen forå få folk til å logge seg inn dersom systemet som ligger bak ikke fungerer som det skal.

 

Håper dette ble forklart på en grei måte.

 

swanky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres ikke bra ut. Jeg foreslår at du tar en telefon til PsData og snakker med dem direkte.

 

Det kommer jeg også til å gjøre. Men jeg tenkte at jeg kunne poste her for å fortelle om de erfaringene jeg har hatt med et PS Data.

 

Og jeg er ikke interessert i å slenge dritt om de, siden jeg er temmelig sikker på det er et BRA selskap. Desto kjipere er det å oppleve det jeg har gjort.

 

swanky

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å bli belastet et gebyr for en tidligere uavhentet pakke da jeg bestilte noe hos PsData. Jeg trodde ikke det medførte riktighet men jeg gadd ikke sjekke / bry meg. Kanskje jeg skulle gjort det allikevel. Jeg er også fornøyd med PsData. Prisene er bra og de leverer kjapt.

Lenke til kommentar

I forbindelse med et prosjekt på skolen har jeg vært litt borti online betaling med kredittkort.

Mener å huske at løsningen fra BBS ePay, som jeg tror PSData bruker, krever at de ikke kan lagre kredittkort nr ved kjøp. Hvis dette er tilfelle kan ingen logge seg inn på din konto og se kredittkortnr ditt.

Lenke til kommentar

Det viste seg at PS Data ordner opp :woot: De ringte faktisk til meg. Har vel egentlig en følelse av at de følger litt med på disse sidene... Takk for at du ringte, Jarle :wink:

 

Uansett - resultatet er at jeg fikk svar på de spørsmålene jeg hadde:

 

- ingen kan se mitt VISA-kortnummer

- det var blitt byttet om sifre ved opprettelsen av mitt kundenummer

 

Slik jeg ser det så har PS Data løst problemet som jeg hadde, og jeg vil vurdere de neste gang jeg trenger komponenter.

 

 

swanky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...