Gå til innhold

Makro - 150mm for trangt?


Anbefalte innlegg

På'n igjen med dere to ass. :p

 

150mm blir i mange tilfeller en smule lang i mange portrettsituasjoner, men er fullt mulig å få det til, i hvertfall ute. Derfor tror jeg det heller blir en Nikkor 105mm f/2.8 VR Macro på meg, ettersom denne vil være brukbar til portretter, generell nærfoto og produktfoto. Håper også at jeg får til en del insekter med deg. Hvis ikke, får jeg bare skaffe meg en Sigma 150mm i tillegg. :)

 

Arh, måtte du?

hehe, nå er eg usikker igjen!

då blir det nok enten 150en eller evt sigma sin 105. Kanskje nikon sin og, men den blir nok fort dyr. eller vett ikkje lenger. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du smart bestiller du Nikkor-en fra USA. Det skal jeg, og da blir prisen faktisk lavere enn Sigma-en i Norge. Dette er inkludert mva. og frakt. :)

 

Ja, jeg måtte dessverre, ettersom jeg er akkurat i samme tenkeposisjon som deg. Jeg har egentlig lagt vekk Sigma 105mm og Tamron 90mm som alternativ, ettersom begge utvider seg under fokusering, noe jeg ikke ønsker. Samtidig føles Nikkor 105mm VR og Sigma 150mm mye diggere ut. :p

 

Skal du bruke den mye til portretter er det praktisk å ha VR. I tillegg kan du ha mulighet til å skyte makro håndholdt, selv om jeg ikke kommer til å gjøre dette noe særlig. Hovedsakelig til portretter og andre "teleaktige" bilder jeg ønsker meg VR. :)

Lenke til kommentar

Skal du knipse insects og portretter så går du for 105/90mm, end of discussion... :)

 

men husk: for prisen av Nikkor 105mm VR får du en sigma 150mm + tamron 90mm eller Nikon 85mm f/1.8 - 1k)

 

Og da kan du finne en pent brukt 90mm/85mm (Eller 150mm, sparer mer der) og sitte med 2 kjempegode makroer, eller en makro og et kjempebra head-shot verktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...