Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter, men ingenting viser på skjermen!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en venn som nettopp kjøpte en pc i deler. Etter at han hadde bygd den sammen så startet PC-en greit men skjermen viste bare svart.

NB: Første gang han har bygd pc!

Delene han kjøpte var:

- Gigabyte GA-P31-DS3L - [O]

- Intel Core 2 Duo E6550 - [O]

- AMD/ATI PowerColor HD 3870 - [O]

- Corsair TWIN2X 2GB DDR2 - [O]

- Silver Power PSU, 600W - [O]

- Apevia X-Plorer ATX kabinett - [O] ;)

Resten av delene hadde han fra før...

Han har testet 2 skjermer, og jeg har testet hans skjermkort og det funker fett! Ellers har han hatt den til noen amatør reperatører men de fant ikke ut av noe!

PS: Skjermen var også koplet i ja :p

Endret av Core2Duo_Dude
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere har mulighet til å teste resten av komponentene så hadde det hjulpet et godt steg på veien.

Test RAM og CPU i en annen PC også og er det fortsatt ikke liv så er det vel ganske sikkert hovedkortet.

Dere brukte avstandsstykker når dere skrudde fast hovedkortet i PC-en ja..?

Skrevet (endret)
Om dere har mulighet til å teste resten av komponentene så hadde det hjulpet et godt steg på veien.

Test RAM og CPU i en annen PC også og er det fortsatt ikke liv så er det vel ganske sikkert hovedkortet.

Dere brukte avstandsstykker når dere skrudde fast hovedkortet i PC-en ja..?

Jeg er ikke helt sikker på om min venn fikk gjort dette, men skal høre mer med han imårra... Vil en pc rett og slett ikke starte med avstandsstykker? (eller i dette tilfelle ikke vise noe på skjermen?)

EDIT: Fikk snakka med han og han hadde festet på slike ja...

Endret av Core2Duo_Dude
Skrevet

Den skal ha avstandsstukker, har den ikke vil det fort bli kortslutning mellom et eller flere punkt på hovedkortet og plata som den er skrudd fast i. Da vil du ikke få noe på skjermen slik du beskriver.

Skrevet (endret)

Dette ligner veldig på det jeg opplever for tiden med min selvbygde stasjonær-pc.

Alle vifter (hk, skjermkort, cpu) starter opp som normalt, men ikke bilde på skjermen. Skjermkortet har jeg også testet i en annen pc, og det funker.

Har ringt kundeservice hos komplett.no og de anbefaler meg å sende inn hele pcen dit, slik at de får sett på den. (inkl kabinett, psu, etc). Dette tar posten 690,- for.

Denne eksperten hos komplett antydet at det kunne være en feilkobling, dvs bruk av feil kabel på feil enhet, kortslutning i kabinettet, eller rett og slett et defekt HK.

Jeg har ikke sendt inn min enda, da jeg synes 690,- var en noe drøy pris å betale med min studentlommebok!

Endret av bullfr0g

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...