Gå til innhold

Skeptisk til prisfall


Anbefalte innlegg

er ikke det egentlig litt primitivt med lagringsmedier basert på "cd" prinsippet med laser? en minnepenn koster jo ikke så mye å produsere og en kan skrive flere ganger på den. spillere har jo endel mekaniske komponenter som er dyrere en en chip som kommuniserer med en usb disk. tror cd prinsippet holder på å dø litt ut.

eh?

en blu-ray disk koster nok mindre å lage enn en usb stick eller et lite minnekort du putter i en usb stick eller hva du enn mente...

Det du gjør nå er å sammenligner SSD med HDD...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kommer seg...

tiden til hjelp, blir bedre når spillerene blir biligere å produsere. Men i dag er det litt horibelt at man får PS3 til 3k og den biligste vanlige blu Ray spilleren til 3k.... noe som ikke henger på greip...

 

Det selges jo nå billige "kina-spillere" til 1000,- i Norge, mens forrige generasjon "merkespillere" går for 2-3000,-. Dette er omtrent samme situasjon som DVD var i de første årene etter at det ble mainstream, så spilleren er ikke noen unnskyldning lenger.

 

Det som nok holder igjen mest er prisene på selve filemene. - Selv kjøper jeg aldri DVD filmer som koster mer enn 129,- lenger, og sånn har det vært noen år. - Dette er riktig pris mener jeg.

 

Jeg husker en tid tilbake da Elkjøp gikk ut og sa at de ikke betalte noe særlig mer for BluRay filmer enn for DVDfilmer, - grunnen til at de måtte selge dyrere var at de ikke fikk returavtale på filmene mot distributørene. - så når formatkrigen var over var det ingen grunn til at BluRay skulle være særlig mye dyrere enn DVD filmene.

 

SKal BluRay få skikkelig grep i markedet må nok prisene godt under 150,- , det vil også drive spiller-salget godt opp. - BluRay til 139,- og DVD til 99,- hadde vært en mer "riktig" pris-struktur, - for så lenge filmene koster 200,-+ er det kun entusiastene som kjøper, og entusiastene styrer (desverre) ikke markedet :)

Lenke til kommentar
Gjest member-63169
er ikke det egentlig litt primitivt med lagringsmedier basert på "cd" prinsippet med laser? en minnepenn koster jo ikke så mye å produsere og en kan skrive flere ganger på den. spillere har jo endel mekaniske komponenter som er dyrere en en chip som kommuniserer med en usb disk. tror cd prinsippet holder på å dø litt ut.

eh?

en blu-ray disk koster nok mindre å lage enn en usb stick eller et lite minnekort du putter i en usb stick eller hva du enn mente...

Det du gjør nå er å sammenligner SSD med HDD...

 

det er sikkert sandt, men nå tenkte jeg egentlig på selve spilleren. og produksjonskostnader, tror du det er billig å lage en spiller med motorer og mek komponenter? i den tiden vhs ble faset ut av dvd en, kostet en vhs 100kr? mot dvd over 200kr, men hva tror du var og er billigst å produsere? en vhs kasett inneholder sikkert nok plastikkmateriale til å lage 20 dvd plater.

ssd mot hdd? ler meg ihjel :tease: hvor fikk du den ifra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...