Gå til innhold

gymtime 10. klasse


Anbefalte innlegg

jeg skal ha gymtimen i morgen og trenger tips til hva jeg skal gjøre.

tenkte på noe tung intervaltrening, men hvordan gjør jeg det?

 

etter intervalltreningen hadde vi tenkt litt lett styrke og og utøying til slutt.

 

trenger først og fremst tips til hvordan jeg skal utføre intervaltrening.

 

takker for svar

 

p.s selv om navnet mitt er litt geek så er jeg ikke geek trener mer en de fleste

Endret av Spartan117
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viss du trener mer enn de fleste, burde du vell vite hva du kan ha i gymtimen? :p

viste den kom:D

jeg har vært skada nå i litt over to år så den eneste treningen jeg har hatt er stabilitet, styrke, skadeforebygende trening og litt teknsk trening på høyde hopp. Styrke, oppvarming og uttøying i gymen har jeg ingen problemer med og sette sammen så problemet er vel egentlig hvordan jeg skal utføre intervaltreningen altså utholdenhetstrening.

noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

ingen som har noen forslag ?

da slenger jeg ut et forslag da.

hvordan vil det bli og si at tre og tre går sammen så løper den ene over til andre siden og tilbake, der veksler han med nestemann som løper til andre siden og tilbake osv.

da vil man få ca 10 sekunders kortintervaler med hviletid på ca 20sek og arbeidstid på rundt 10sek.

 

holder på i 5 min og har 2 min pause gjentar så vi får til sammen 3 økter.

 

høres dette bra ut eller er det en dårlig ide?

skal jeg helller si at bare 2 og 2 er sammen så de får løpe mere og kortere pauser?

Endret av Spartan117
Lenke til kommentar
hmm, tror det er litt for lenge. Siden det er i 10 klasse så antar jeg at det ikke er alle som like god form(sånn er det i min klasse), så du må ta hensyn til alle.

Har du tenkt på doggis da?

 

tenkte på det og siden det går på tid vil alle holde på like lenge de som er godt trent løper fortere og får flere runder. de som ikke er så godt trent løper saktere og får ikke like mange runder men de blir sikkert(foutsatt innsats) like slitne som de sm har løpt lengre. funnet ut etter litt søking rundt på nettet at det må bli to og to hvis ikke blir det for mye venting og for lite arbeids tid. men andre forslag mottas med takk.

 

doggis? hva er det?

Lenke til kommentar

De som er merket 1,2 og 3 er kjegler.

først så løper du til kjegle 1, så løper du til start igjen.

Så løper du til kjegle 2, så tilbake til start.

Så til kjegle 3 og tilbake til start.

Dette fåregår uten pause mellom hvert "Løp".

 

 

Endret av Sno
Lenke til kommentar
eller at du deler klassen i to, på hver sjukkas, hvor poenget er at de skal hoppe på sjukkassen og dytte den over til andre siden og tilbake, 2og2 hopper om gangen på hver sjukkas så spurter de tilbake.. hele tiden spurt.. morro :D

 

 

Den er morsom. Men en MÅ gjøre det mange ganger, viss ikke blir det bare teit.

På US hadde vi 4-5 løp i en gigantisk hall, til slutt var vi så slitne at noen av oss bommet på tjukkasen.

Men det kommer frem hvem som faktisk har fart og styrke kombinert.. Jeg og en annen i gamleklassen, som slettes ikke ble sett på som "de kraftige typene", knuste machofolka på det andre laget. Artige greier :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...