FuNsTyLe Skrevet 7. april 2008 Skrevet 7. april 2008 Vurderer å kjøpe meg denne PC-en her: http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/fr...amp;categorynu= Er det noen her som har den, eller kan fortelle meg om den er noe å satse på? Er litt grønn, og har maks maks 7000kr å bruke på pc, så det kan ikek bli noen dyrere pc enn denne. Det viktige for meg, er at viften er stillegående, men jeg leste at på forgjengeren var viften til tider irriterende. Hvordan er det på denne modellen? Kommer til å bruke den til multimedia, film, musikk, programmer osv, gjerne spill også, men viktigste er at den er god, rask og stillegående. Er det andre PC-er til denne prisen som er bedre? Takk for svar, er som sagt førstegangskjøper når det gjelder bærbar, så trenger all hjelp jeg kan få
Moskusrotte Skrevet 7. april 2008 Skrevet 7. april 2008 Sitter og skriver på den PC-en nå. Jeg kjøpte min rett etter jul. Er ganske førnøyd med den, batteri tiden er veldig bra og den drar det meste av spill på høyeste grafikknivå. (f.eks Call of Duty 4,CSS) God å klar skjerm som egner seg godt til og se filmer på. Lyden er også VELDIG bra til å være en bærbar PC. Tastaturet kan være litt ekkelt og skrive på rett etter du har kjøpt den, men det vente jeg meg fort til. Dette er en BRA pc til en lav pris. *anbefalt* Håper dette hjalp, sifra visst det er mer du lurer på
FuNsTyLe Skrevet 8. april 2008 Forfatter Skrevet 8. april 2008 Takk! Ja, den virker god! Men ser at diverse tester osv er fra ifjor sommer, og det er jo en stund siden, men den virker mer enn god nok for mitt foremål, og dessuten har den gått ned noen lapper i pris siden den ble lansert. Hvordan er vifta? Støyende? Har den intervaller hvor den starter og slutter, eller går den kontinuelig? Takk for svar:)
Moskusrotte Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Vifta støyer ikke så veldig mye, men den går i intervaller. Har ikke opplevd at det er irriterende siden du ikke legger merke til det om du ikke bestemmer deg for det.
magneman Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Sitter med Acer 5920g, og kan si at jeg angrer litt. PC-en er ikke stille, den forrige Dell stasjonæren jeg hadde var faktisk stillere.(!) Det er en del feil på PC-en, om dette er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men Acer er ikke akkurat kjent for å ha de mest stabile bærbare PCene. Quote fra Wikipedia: The Acer TravelMate products have been often subjet to criticism about their quality being inferior to other known brands such as Dell, HP, Lenovo, Toshiba and others. They usually have a higher rate of failure during the waranty period than other competitors, but that depends on the model. Nå står det Travelmate her, men Aspire er neppe noe bedre, med tanke på at Aspire er billigserien. PC-en blir også ganske varm, men ikke sånn at den er ubrukelig. En kompis av meg har også en Acer Aspire, nå husker jeg ikke modellnummeret, men den hadde Core Duo T2300 prosessor og ATI x1600 skjermkort om jeg husker riktig. Hans PC ble så overopphetet at den slo seg av, og dette skjedde ofte, så personlig liker ikke jeg, eller vennene mine Acer så veldig mye. Men for all del, PCn din kan være i helt god form for det, men det er jo en sjanse for at den har feil... I PC-en jeg sitter på er det også en lydfeil, som gjør at det kun kan komme lyd fra et sted. (For eksempel så kan jeg ikke spille av musikk på windows media player samtidig som jeg ser filmer på youtube, eller spiller spill) Dette kan være en tilfeldig feil. Er også noe galt med skjermkortet, som gjør at jeg får svart skjerm av og til når jeg spiller, som varer i alt fra 10 sekunder til 1-2 minutter, windows kommer med en melding om at jeg bør laste ned og installere nyeste skjermdriverne, noe som jeg allerede har, har i tillegg prøvd flere forskjellige, nye og galme drivere, men det samme skjer. Dette tror jeg kan være selve Vista sin feil. En ting til, dette problemet er det ikke bare jeg som har, av og til lar PCn gå i hvilemodus, hender det seg at skjermen ikke kommer på igjen når du avbryter hvilemodusen. Jeg håper nå at mesteparten av feilene skyldes Vista, og at en del feil blir fikset når jeg får hendene mine på den norske SP1-utgaven.
FuNsTyLe Skrevet 9. april 2008 Forfatter Skrevet 9. april 2008 Aha... Greit med flere synspunkter. Det er dette med støyen jeg er litt usikker på. vil helst ha en stillegående pc. Men jeg har max 7000,- å bruke på en bærbar. Er det ingen andre PC-er jeg bør vurdere, eller som kan anbefales til denne prisen?
Klumpete Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 den må da være bra til ditt bruk denne. butikkene jeg har sett den i har presisert god lyd, og den har bra skjermkort til å være såpass billig. har bestilt den selv, kommer imorra etter det jeg har lest og hørt får du mye for pengene ved kjøp av denne. den er anbefalt av mange i acer aspire 5920G tråden ihvertfall^^
FuNsTyLe Skrevet 9. april 2008 Forfatter Skrevet 9. april 2008 Okey... Su får si ifra hvordan den er da...
magneman Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Lyden på Acer 5920g er høyere enn Dell Dimension E521 på full guffe. Nå er ikke akkurat Dell kjent for å ha bråkete PCer, men det sier jo litt når man sammenligner en bærbar med en stasjonær. Vil du ha en PC uten særlig mye støy så ville jeg anbefalt deg å se etter en annen PC, den yter sikkert bra nok hvis man ser bort i fra en del feil, men hvis støy er veldig viktig burde du sett etter en annen PC, hadde jeg vært deg.
FuNsTyLe Skrevet 9. april 2008 Forfatter Skrevet 9. april 2008 Men hvilken da? Har sett på Dell sine PC-er, er de noe tess? En god Dell PC til maks 7000kr? Sett litt på XPS. Noe tess?
FuNsTyLe Skrevet 9. april 2008 Forfatter Skrevet 9. april 2008 (endret) Uff, jeg gir opp. Skjønner ikke en dritt av all merkene og hva som er bra/dårlig. Alle sier forskjellig, og jeg blir bare forvirra... Får heller stikke innom en butikk, snakke med de der. Ikke for å være frekk, har fått litt hjelp her, men jeg forstår ikke en pøkk av det som står på for eks Dell sine sider... Så må jeg velge prosessor, og så må jeg velge grafikkort, så ditt, så datt... Herregud, Why make it easy?! Endret 9. april 2008 av FuNsTyLe
Moskusrotte Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Uff, jeg gir opp. Skjønner ikke en dritt av all merkene og hva som er bra/dårlig. Alle sier forskjellig, og jeg blir bare forvirra... Får heller stikke innom en butikk, snakke med de der. Ikke for å være frekk, har fått litt hjelp her, men jeg forstår ikke en pøkk av det som står på for eks Dell sine sider... Så må jeg velge prosessor, og så må jeg velge grafikkort, så ditt, så datt... Herregud, Why make it easy?! På elkjøp har de en ganske bra HP pc til ca. 7000 kr.
OC-Freak Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Denne maskinen er en av de som gir mest ytelse for pengene. Men den er ikke perfekt. +Ytelse +Batterilevetid +Høyttaler lyd -Viften starter og stopper med jevne mellomrom, hadde vært bedre om den gikk konstant på lav hastighet i stedet. Men for all del, den er ikke mer støyende enn andre bærbare maskiner, men man legger bedre merke til den fordi den starter/stopper. -Acer programvaren er møkk og gir ofte problemer/feilmeldinger, maskinen vill fungert mye mer stabilt med en ren vista installasjon med vanlige drivere til komponentene - og slippe alle acer programmene. MEn det er få maskiner som gir mer ytelse for pengene.
Klumpete Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 min erfaring så langt: 3DMark med acer programmene som bare er crap: 2331 3DMark uten: 2385 drar css helt smooth 60-80 FPS på 1280x800 oppløsning og X2 antializing. Går an å spille CoD4 på full oppløsning, men ikke helt laggfritt. 25-40 FPS ca. det er de spillene jeg har prøvd så langt... vet ikke om det finnes noe nye drivere til pcen men jeg fant ihvertfall ikkeno
FuNsTyLe Skrevet 13. april 2008 Forfatter Skrevet 13. april 2008 (endret) Sånn.. Kjøpte 5920G på torsdagen jeg også. Tok en sjans, så får jeg håpe den er OK Hvordan synes du den fungerer så langt? Var Vista ferdig installert, eller måtte du gjøre det selv? Var det isåfall vanskelig? Endret 13. april 2008 av FuNsTyLe
Liddell Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Jeg vurderer også denne. Det jeg lurer på: Kan man oppgradere til 4 GB RAM? Og takler denne PCen tyngre applikasjoner som videoredigering i Adobe Premiere?
Klumpete Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 FuNsTyLe: hvordan oppfører den seg når du spiller? jeg har merket at når jeg har spilt en liten stund, får jeg fps dropp og lyden begynner å skurre...trodde jeg hadde kjøpt en god spillaptop, men begynner å lure litt..
Klumpete Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 (endret) FuNsTyLe: hvordan oppfører den seg når du spiller? jeg har merket at når jeg har spilt en liten stund, får jeg fps dropp og lyden begynner å skurre...trodde jeg hadde kjøpt en god spillaptop, men begynner å lure litt.. Du trenger ikke å innstallere Vista fra bunn av, du kommer rett inn i en meny hvor du kan velge om du skal ha det på engelsk, norsk eller dansk... så diverse innstillinger...ikke noe prob EDIT: det ble litt selvimotsiende..sry^^ Endret 14. april 2008 av IronMartin
FuNsTyLe Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Okey! Får se.. Jeg har ikke fått den ennå, vet ikke når den kommer jeg... Men den bør komme ganske snart. Angående problemet ditt... Er ingen PC-ekspert da..Men dete høres litt ut som et driver-problem. i alle fall siden du aller først får god ytelse, men at det så begynner å skurre... Men jeg vet ikke egentlig
Klumpete Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 ok^^ jeg har ikke oppdatert noe drivere, fant ingen, så trodde ikke det fantes noe nye til den pcen...noen som har oppdatert drivere til den? må innrømme at jeg har lyst til å sende tilbake pcen, bruke angrefristen akkurat nå, selvom jeg ikke har lyst:/ noen som hadde giddi å linka til noe nye drivere hvsi det finnes?^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå