Gå til innhold

Problem med kompilering av program: Mangler windows.h (Visual C++ Express)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk, det var akkurat det jeg trengte :)

 

Feilen var ganske pussig, dvs. jeg har aldri sett noe slikt før, men fant den til slutt...

I property pages, gå til "Linker", så "Input" og fjern "$(NoInherit)"

Nå skulle alt fungere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk, det var akkurat det jeg trengte :)

 

Feilen var ganske pussig, dvs. jeg har aldri sett noe slikt før, men fant den til slutt...

I property pages, gå til "Linker", så "Input" og fjern "$(NoInherit)"

Nå skulle alt fungere :)

 

Du mener rett og slett viske ut "$(NoInherit)"? jeg gjorde det, men det fungerer fortsatt ikke...

 

Takk alikevell...

 

Vet du noe annet som kan forårsake feilen?

Skrevet
Pussig, det fungerer helt fint hos meg med VS2005.. Får du fortsatt de samme feilmeldingene, eller er det nye nå?

 

Tror det er de samme, men jeg har ikke akkurat orket å lese gjennom dem :p

Det er i alle fall like mange av dem (23).

 

P.S: Jeg Bruker også Visual Studio 2005, så jeg tror ikke det er det... Med mindre du ikke bruker Express?

 

Miromurr

Skrevet

Hvis det er like mange feil virker det jo logisk at det er de samme :-/

 

Jeg har fullversjon (ikke express) av VS2005, men tror ikke det skulle si så mye.

Virker som om du mangler et bibliotek eller en path, men jeg vet ikke hva...

Skrevet (endret)

Det ser ut som om du har valgt "Win32 Console Application" når du har opprettet prosjektet. Du bør heller opprette ett nytt prosjekt og velge "Win32 Project" og kopiere kildekoden din over dit. Det går ann å endre på prosjekt-oppsettet ditt slik at det virker, men er raskere å opprette ett nytt.

 

Har testet at dette virker på VS 2008 Express.

Endret av OldMan
Skrevet (endret)

Når jeg lager ett nytt prosjekt, under "Project Types", så går jeg til Visual C++, Win32, men under "Visual Studio installed templates" er det bare mulighet for "Win32 Console Application", ingen "Win32 Project"... Hjelp? Men jeg bruker Visual c++ 2005 Express...

Endret av Miromurr
Skrevet

Vent litt, den mappa i "Programmfiler" som "include" og alt det der ligger i, heter "Microsoft Visual Studio 8", mens .exe filen på skrivebordet heter "Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition", vil det si at jeg har 2005 eller 2008? Alt det ble jo installert når jeg installerte fra den CD-en som fulgte med i "C++ How to Program 6th Edition"? Er det 2005 eller 2008 som følger med der?

Skrevet

Visual Studio 2005 er det samme som Visual Studio 8.

Etter at de byttet til .NET og årstall blir det lett litt surr med hvilken versjon som er hva..

 

Men hvis du ikke har muligheten til å lage et win32 prosjekt, kan du åpne det jeg har lagt ved (det er en rar-fil)? Det inneholder din kode i et rent standardprosjekt.

Den inneholder også standardkoden fra VS for et vindu i tilfelle du vil ta en titt på det.

OpenGL_Ex1.rar.txt

Skrevet (endret)
Visual Studio 2005 er det samme som Visual Studio 8.

Etter at de byttet til .NET og årstall blir det lett litt surr med hvilken versjon som er hva..

 

Men hvis du ikke har muligheten til å lage et win32 prosjekt, kan du åpne det jeg har lagt ved (det er en rar-fil)? Det inneholder din kode i et rent standardprosjekt.

Den inneholder også standardkoden fra VS for et vindu i tilfelle du vil ta en titt på det.

 

Øh, det der er en .txt fil...

 

Btw, hvis jeg lager prosjektet som ett "Empty Project", og fjerner "L" foran strings, får jeg bare 12 feilmeldinger..:

 

Linking...

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__DefWindowProcA@16 referenced in function "long __stdcall WndProc(struct HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)" (?WndProc@@YGJPAUHWND__@@IIJ@Z)

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__PostQuitMessage@4 referenced in function "long __stdcall WndProc(struct HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)" (?WndProc@@YGJPAUHWND__@@IIJ@Z)

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__DispatchMessageA@4 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__TranslateMessage@4 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__PeekMessageA@20 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__CreateWindowExA@48 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__MessageBoxA@16 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__RegisterClassA@4 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__LoadIconA@8 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__LoadCursorA@8 referenced in function _WinMain@16

OpenGL_SourceCode.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__GetStockObject@4 referenced in function _WinMain@16

 

Det er når jeg har fjernet det der fra Linker>>Input...

Endret av Miromurr
Skrevet

Det er fordi det ikke er mulig å legge ut .rar filer her. Må være .txt. Men det eneste som er er filendingen, som betyr 0. Fjern .txt på slutten så filnavnet blir OpenGL_Ex1.rar så kan du unrare den.

Skrevet

Kan forsøke å slenge det inn i unrarprogrammet ditt. Burde være smart nok til å maks gi deg en feilmelding. Men skal gå ann å endre filendelsen også, men bruker ikke windows, så vet ikke hvordan.

Skrevet
Problemet er at det er bare filnavnet som vises! .txt er ikke der, så jeg kan ikke fjerne det...

 

Hvis du ikke kan åpne det i winrar (eller ett annet rar-program) start windows utforsker/explorer. (Windowstast + e)

Gå til tools/verktøy og Folder Options/mappealternativer. Vel fanen View/vis og fjern merket ved "hide extensions for known filenames"/hva det nå heter på norsk. Nå skulle du kunne se .txt og fjerne det.

Skrevet (endret)

Ah, fikk endelig åpnet den :) Mr. Garibaldi, jeg ser du har inkludert noen extra filer, er dette nødvendig for at programet skal kunne kompileres?

 

P.S: Inkludert som i "#include"... Altså Resource.h og stdafx.h

Endret av Miromurr
Skrevet

Forøvrig veldig lurt å reboote etter man har installert SDK'n... Med 2008 express versjonen er du også litt bedre "rustet" for å slippe alle rariteter med 2005-versjonen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...