Gå til innhold

Høy FSB med MSI KT3?


Anbefalte innlegg

Noen her med med MSI KT3 som har erfaringer med hvor høyt de klarer å komme på FSB'n?

 

Har selv dette kortet, og vurdere å kjøpe en XP2100+ thoroughbred B. Misstenker at hovedkortet ikke vil komme høyere enn ca. 175 MHz på FSB'n (såfremt ikke andre komp. holder igjen(minne, skjermkort ect.)).

Ville være kjedelig om hovedkortet begreset OC'ingen av prosessoren til "bare" 2275 MHz hvis CPU egentlig klarer 2500 MHz.

Har god vannkjøling, og kommer til å voltmod'e hovedkortet før en evnt. anskaffelse.

 

Alternativet er jo selvfølgelig å vente til at det blir lettere å skaffe en XP1700+ og også endre multiply'ern.

 

space

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KT3 klarer ikke boote med FSB over 150. For å kommer over det så må jeg bruke Fuzzy Logic.. og med det kommer jeg ikke lenger en 155Mhz.

Detter er pga. at kortet ikke har agp/pai divider eller lock. Har som du ser i sig. kortet selv, og kan si deg med en gang at kortet er ubruklig til å klokke med.

Skal bestille Epox 8rda (nForce2) så fort jeg får lønning. Det råder jeg deg til å gjøre også siden kortet bare koster en 1000 lapp, og det klarer ca 220Mhz FSB uten mod.

Lenke til kommentar
Solgte kortet for noen uker siden, like greit med tanke på at jeg ikke fikk økt V core på en XP1700+ Tbred til mer enn 1,6V :(

 

Byttet til kortet i signatur. +200MHz på samme CPU.....

 

Jeg tenkte jeg skulle gjøre så cpu melder 1,85 som standardt volt..

Så det blir spennende å se om det går...

Lenke til kommentar

Har testet litt nå med en XP1700+ på mitt KT3.

 

Klarer å kjøre på 173MHz. Vet ikke om det er HK eller RAM som holder igjen. Rammen er bare PC2100 CL2, 7ns brikker, så det ville ikke være rart om det er de som takker for seg. Likevell tror jeg HK veldig fort nærmer seg grensen.

 

En annen ting jeg merket, er at skjermkortet mitt, Radeon 9500 128MB, ikke takler høy AGP-bus. Takker for seg straks jeg nærmer meg 150 MHz. Selv om chipsettet (KT333) skal støtte 2/5-divider (gir 66MHz AGP ved 166 FSB) virker det likevel ikke ved 166MHz. Må sette inn det gamle Geforce2 GTS kortet for å klare 173 MHz FSB.

Ting tyder på at MSI ikke aktiverer denne 2/5-divideren.

 

Har en kamerat med Radeon 9700 Pro som også kutter veldig fort når FSB'n øker.

 

 

space

Lenke til kommentar
Har testet litt nå med en XP1700+ på mitt KT3.

 

Klarer å kjøre på 173MHz. Vet ikke om det er HK eller RAM som holder igjen. Rammen er bare PC2100 CL2, 7ns brikker, så det ville ikke være rart om det er de som takker for seg. Likevell tror jeg HK veldig fort nærmer seg grensen.

 

En annen ting jeg merket,  er at skjermkortet mitt, Radeon 9500 128MB, ikke takler høy AGP-bus. Takker for seg straks jeg nærmer meg 150 MHz. Selv om chipsettet (KT333) skal støtte 2/5-divider (gir 66MHz AGP ved 166 FSB) virker det likevel ikke ved 166MHz. Må sette inn det gamle Geforce2 GTS kortet for å klare 173 MHz FSB.

Ting tyder på at MSI ikke aktiverer denne 2/5-divideren.

 

Har en kamerat med Radeon 9700 Pro som også kutter veldig fort når FSB'n øker.

 

 

space

 

Hvilken bios bruker du?

skal ned på posten og hente ny CPU om en time.. så jeg blir overlykkelig om jeg klarer over 155 stabilt.. rundt 170 hadde vært himmelen. :)

Lenke til kommentar
Har testet litt nå med en XP1700+ på mitt KT3.

 

Klarer å kjøre på 173MHz. Vet ikke om det er HK eller RAM som holder igjen. Rammen er bare PC2100 CL2, 7ns brikker, så det ville ikke være rart om det er de som takker for seg. Likevell tror jeg HK veldig fort nærmer seg grensen.

 

En annen ting jeg merket,  er at skjermkortet mitt, Radeon 9500 128MB, ikke takler høy AGP-bus. Takker for seg straks jeg nærmer meg 150 MHz. Selv om chipsettet (KT333) skal støtte 2/5-divider (gir 66MHz AGP ved 166 FSB) virker det likevel ikke ved 166MHz. Må sette inn det gamle Geforce2 GTS kortet for å klare 173 MHz FSB.

Ting tyder på at MSI ikke aktiverer denne 2/5-divideren.

 

Har en kamerat med Radeon 9700 Pro som også kutter veldig fort når FSB'n øker.

 

 

space

 

Hvilken bios bruker du?

skal ned på posten og hente ny CPU om en time.. så jeg blir overlykkelig om jeg klarer over 155 stabilt.. rundt 170 hadde vært himmelen. :)

 

Prøv å kjøre 166 fsb om CPU er opplåst. Øk V levels (og reboot) før du øker multiplier. Halp endel for meg. Sett mem til 1-1. Øk deretter FSB ett og ett trinn, for så å øke multiplier.

Lenke til kommentar

Får bootet både med 166*11 og 166*12.5. Har også testet 170*11 og det går fint.. men når den laster windows så henger den.

Ikke så rart kansje, siden HK automatisk setter rammen til HCLK+66 når jeg setter FSB til 166. DET er jo forbanna _logisk_.. :evil:

Ikke rart det blir ustbilt når rammen går på 464 Mhz..

Det hender også at jeg ikke får opp tall når jeg skal sette vcore, får bare masse fine tegn isteden.

 

Tror ikke den biosen jeg har er helt frisk.

 

Hvilken bios brukte dere?

Lenke til kommentar
Får bootet både med 166*11 og 166*12.5. Har også testet 170*11 og det går fint.. men når den laster windows så henger den.

Ikke så rart kansje, siden HK automatisk setter rammen til HCLK+66 når jeg setter FSB til 166. DET er jo forbanna _logisk_.. :evil:

Ikke rart det blir ustbilt når rammen går på 464 Mhz..

Det hender også at jeg ikke får opp tall når jeg skal sette vcore, får bare masse fine tegn isteden.

 

Tror ikke den biosen jeg har er helt frisk.

 

Hvilken bios brukte dere?

 

Lite tips ang ram: sett FSB på 133, sett mem til 1-1 (mem clck=fsb). Sett deretter opp FSB igjen. Aner ikke hvorfor, men kortet har en bug som gjør at en ikke kan forandre mem clock om FSB er over 166. Opplevde det samme som deg med Vcore når jeg hadde mitt KT3 ultra2 R. Husker ikke hvilken bios jeg brukte, men det var kun listet to på MSI sin side og jeg brukte den nyeste av de to.

Lenke til kommentar

Det kt3 kortet skal bli henrettet med en kvart kubbe dynamitt.

 

Max vcore 1,7 ?? kan jo klokke Palaminon min like langt på den spenningen jo. *BANNE*

 

Og det er ikke stabilt overhodet når man kjører 166FSB.. klarer å laste windows på 1 av 4 forsøk..

 

Noen av dere som har noen andre triks på lager??

 

Edit: "1700+ extreme super stepping" (JIUHB uke 4 2003) fra waterheads er ikke noe å satse på tror jeg.. klarer ikke mer enn 1,85 Ghz på 1,7v ... samme som en god (litt overvoltet) palamino det...

Lenke til kommentar

Etter det tullet med instillingene til minne ved kjøring av 166 fsb så sjekket jeg i Sisoft Sandra 2003 Pro.. og der raporteres det om en minne hastighet på 376Mhz, når den bare skulle vært 300Mhz siden jeg kjører en FSB på 150.

Ikke rart jeg sliter her, når den biosen MSI har lagt ut viser seg å være stappfull av alvorlige bugs.

Lenke til kommentar
Etter det tullet med instillingene til minne ved kjøring av 166 fsb så sjekket jeg i Sisoft Sandra 2003 Pro.. og der raporteres det om en minne hastighet på 376Mhz, når den bare skulle vært 300Mhz siden jeg kjører en FSB på 150.

Ikke rart jeg sliter her, når den biosen MSI har lagt ut viser seg å være stappfull av alvorlige bugs.

 

Lite tips ang ram: sett FSB på 133, sett mem til 1-1 (mem clck=fsb). Sett deretter opp FSB igjen. Aner ikke hvorfor, men kortet har en bug som gjør at en ikke kan forandre mem clock om FSB er over 166. Opplevde det samme som deg med Vcore når jeg hadde mitt KT3 ultra2 R. Husker ikke hvilken bios jeg brukte, men det var kun listet to på MSI sin side og jeg brukte den nyeste av de to.

 

Prøvde du dette?

Lenke til kommentar

avemorphine: jepp.. prøvde det.. men det funket ikke. uansett hva jeg satte minne hastigheten til så ble det HCLK+33(66)

 

Uansett så spiller det ingen stor rolle siden CPU´n jeg har fått av waterheads.dk suger værst. Klarer ikke mer enn 1,85 @ 1,7v

 

Og med tanke på at de ikke trakk fra dansk mva, og glemte å modde cpu slik at den gikk på 1,85 som standard så sender jeg den tilbake elns.

Jeg er særdeles misfornøyd med handelen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 5.7 biosen nå, men har ogsp prøvd 5.6. Merket ikke noe forskjell.

Har volt-modda HK og klarer 167x12.5= 2,1 GHz ved 1.95 Har ikke testet så veldig mye. Dette resultatet får jeg med 2 stk PC2100 CL2, 7ns, brikker, Geforce 2 GTS, Soundblaster Audigy, Nettkort, og Cinergy TV-kort.

Jeg bruker vannkjøling som har god kapasitet. Temp på CPU lå på ca. 42 grader målt med extern måler limt på undersiden av core'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...