Gå til innhold

Grovbrød med mager sans kesam og sylte?


Anbefalte innlegg

Er ikke så glad i akkurat kesam, men prøvde det idag med grovbrød og med sylte på og det smakte faktisk veldig godt, så jeg lurte egentlig på om dere hadde andre forslag til pålegg som passer til dette?

 

Jeg trener en god del styrke, men før har jeg kjørt for det meste en "spis mye for å vokse" mentalitet, og det overflødige inntaket ligger nå såklart på magen. Så jobber med å få den vekk, spiste utrolig mye og drakk mye brus + spiste potetgull daglig osv. før, så overgangen til dagens kosthold er ganske sykt, men har greid meg bra hittil, den største terskelen er at jeg liker så godt mye smør på skivene og det er ikke helt bra, men fannt ut idag at om jeg bruker kesam så er det null behov for smør på skivene.

 

Syltetøy er vel kanskje ikke så bra med tanke på alt det sukkeret som er tillsatt, så er vel derfor jeg spør.

 

Og en ting til, grovbrød er vel klart det beste brødet å spise når jeg spiser brød? Men når jeg leser på grovbrødet jeg har nå så står det at det inneholder 52% karbohydrater, er ikke dette mye når jeg faktisk skal gå NED i vekt? Er det et dårlig grovbrød jeg har valgt? hehe, eller er det bare sånn at brød generelt inneholder mye karbohydrater?

 

Takker for innspill og tips :)

Endret av SkyFish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke så glad i akkurat kesam, men prøvde det idag med grovbrød og med sylte på og det smakte faktisk veldig godt, så jeg lurte egentlig på om dere hadde andre forslag til pålegg som passer til dette?

 

Jeg trener en god del styrke, men før har jeg kjørt for det meste en "spis mye for å vokse" mentalitet, og det overflødige inntaket ligger nå såklart på magen. Så jobber med å få den vekk, spiste utrolig mye og drakk mye brus + spiste potetgull daglig osv. før, så overgangen til dagens kosthold er ganske sykt, men har greid meg bra hittil, den største terskelen er at jeg liker så godt mye smør på skivene og det er ikke helt bra, men fannt ut idag at om jeg bruker kesam så er det null behov for smør på skivene.

 

Syltetøy er vel kanskje ikke så bra med tanke på alt det sukkeret som er tillsatt, så er vel derfor jeg spør.

 

Og en ting til, grovbrød er vel klart det beste brødet å spise når jeg spiser brød? Men når jeg leser på grovbrødet jeg har nå så står det at det inneholder 52% karbohydrater, er ikke dette mye når jeg faktisk skal gå NED i vekt? Er det et dårlig grovbrød jeg har valgt? hehe, eller er det bare sånn at brød generelt inneholder mye karbohydrater?

 

Takker for innspill og tips :)

 

Har vært i samme situasjon selv, der jeg har prøvd å gå ned i vekt/minske fettprosenten etter en god stund styrketrening med en såkalt "spis mye for å vokse"-mentalitet. Nei, syltetøy er ikke spesielt bra med tanke på sukkeret som er tilsatt, men om du tar et par t-skjeer syltetøy sammen med kesam, vil jeg påstå at det ikke er noe problem så lenge du forbrenner flere kalorier enn du får i deg. Brukte selv syltetøy sammen med kesam når jeg var på deff helt uten problemer - dessuten smaker kesamen mye bedre også!

 

Angående det grovbrødet du snakker om - nei, det er sannsynligvis ikke et dårlig grovbrød du har valgt, for alt brød inneholder mye karbohydrater. Generelt sett er ikke mye karbohydrater veldig bra når man er på deff, men du trenger ikke å bekymre deg for hvor mye karbohydrater det er i grovbrødet. Fokuser heller på kaloriene du får i deg daglig og pass på at du forbrenner flere kalorier enn du får i deg, samtig et sunt og variert kosthold! Dette er bare noen av svært mange tips du kan følge når du skal deffe/ned i vekt, så jeg vil anbefale deg å gå inn på treningsforum.no og lese litt der! Har selv lært svært mye nyttig på det forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du absolutt skal spise syltetøy og brød, så pass på at syltetøyet er 100% bær. Av brød så anbefaler jeg de ferdig oppskårede brødene fra sunt og godt. De er økologiske og det finnes flere typer. Jeg spiser som regel 3-korns-, spelt- eller solsikkebrødene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...