Gå til innhold

Beste CPU, beste hovedkort og beste minne


Anbefalte innlegg

Ytelse er viktig. Pris er lite viktig.

 

Ta en titt på CPU-en, hovedkortene (har ikke bestemt meg for hvilket) og minnet i denne handlekurven. Forslag til endringer?

 

Edit: Kan legge til at jeg sitter på to 8800 GTX-skjermkort i dag, så SLI-støtte er påkrevet.

 

 

--

Alexander

Endret av loif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjerm til 3 lapper og CPU til 10 lapper... Jaja... :)

Jeg har to fra før. Vil gjerne ha en lik.

 

Kan du ikke legge til en 8800GTX å da ?

 

Tri-sli :)

Senere kanskje. Er mer interessert i innspill på prosessor, hovedkort og minne.

 

 

--

Alexander

Endret av loif
Lenke til kommentar

Oppdatert handlevogn

 

Fant ut at QX9650 var veldig mye billigere, uten store ytelsesforskjellen. Men lavere går jeg ikke.

 

Fant også ut at jeg likte Asus Striker II Extreme bedre enn EVGA- og XFX-kortet.

 

Da er det vel bare å vente på at minnet kommer. :-)

 

Alt du mangler da, er killer vannkjøling eller en cascade eller 3 ;)

Linker? :-)

 

 

--

Alexander

Endret av loif
Lenke til kommentar

Ville ha valgt Cellshock brikkene over Corsair sine, de klokkes lett til 2000mhz+++ 7-7-7-18 og kanskje lavere om du er "heldig" med hk og cpu. Bare sjekk rundt om på div forum (spesielt xtremesystems), så vil du se hvorfor Cellshock er kongen på haugen for øyeblikket ;)

 

Angående vannkjøling, er egentlig enkelt å sette sammen om du tar deg god tid. Sett sammen alt og testkjør over natta før du starter opp. Lekker d, tar d ikke skade så lenge du ikke fyrer opp beistet. Har selv sølt vann på et hk, lot d bare tørke over natta og d var like fint etterpå. Men som sagt, testkjør i en dag før du prøver å starte opp, så slipper du uheldige overraskelser..

 

Komponenter ville jeg ha valgt er D-Tek FuZion med Quad nozzle (finnes i D-Tek sitt Nozzle sett), EK 8800 gpu blokker m/EK highflow barbs, en Thermochill PA120.3 radiator med shroud og pakning, Laing D5/Swiftech MCP655 vario pumpe, Swiftech Micro Reservoir, Tygon slanger og 3 Yate Loon vifter. Alt kan skaffes hos petrastechshop eller sidewinder, begge er i USA. Har bare positive erfaringer med Petrastechshop selv, anbefales på d varmeste..

 

Da vil jeg si at du begynner å få d råeste av d som kan skaffes idag, hadde ikke hatt noe imot et slikt oppsett selv :thumbup:

 

Edit: Innen luftkjøling, er vel denne noe av d beste tar jeg ikke helt feil?

Endret av Colargol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...