Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal ha ny hjelm. Hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer også litt på dette.

Er det noen som kan anbefale noen fiber eller karbon hjelmer som bør prøves?

Prisklasse 2-4500kr.

Kjøpte nettopp min første mc-hjelm :grin: Har ikke testet den ennå, så vet ikke hvordan det er med støy. Det er en Arai Condor. Kjøpte denne etter å ha prøvd en god del forskjellige. Kjøpte den fordi jeg følte den satt veldig godt på hodet, og den var god og myk inni. Veldig god comfort. (EDIT: så har den innervisir, slik at det ikke kommer dugg) Betalte rett i underkant av 4500 for den. Det var litt tilbud, slik at jeg fikk sølv+svart mønster til samme pris som bare svart (vanligvis 1000 kr i forskjell).

Hjelmen min: 050525_01_CONDOR.jpg

Det er viktig med tanke på sikkerheten at den sitter godt, og er du usikker selv, så er det viktig at de i butikken eller noen du kan ha med deg har peiling. Bør presse litt i begynnelsen, og jevnt overalt, ikke veldig mye én plass.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Så lenge du kjøper en glassfiberhjelm over 2000 spenn er du ganske trygg på veien vil jeg si. :)

Vel, glassfiber hjelmer yter ikke særlig spesielt bedre hvis man sammenligner en vanlig hjelm i samme prisklasse. Det er som regel bare vekten og at plastikk har mer tendens til å sprette i asfalt, noe man helst vil prøve å unngå. Har selv en UVEX Helix RS 750 karbon, er utrolig fornøyd med den, regner at den ligger på omtrent 5 lapper. Veier forøvrig 1kg

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Så lenge du kjøper en glassfiberhjelm over 2000 spenn er du ganske trygg på veien vil jeg si. :)

Vel, glassfiber hjelmer yter ikke særlig spesielt bedre hvis man sammenligner en vanlig hjelm i samme prisklasse. Det er som regel bare vekten og at plastikk har mer tendens til å sprette i asfalt, noe man helst vil prøve å unngå. Har selv en UVEX Helix RS 750 karbon, er utrolig fornøyd med den, regner at den ligger på omtrent 5 lapper. Veier forøvrig 1kg

 

Det er sant. Men jeg hadde ihvertfall gått for en glassfiberhjelm eller en karbonhjem. Plastikk spretter, og det er ikke akkurat veldig heldig når man tryner på motorsykkel.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...