Gå til innhold

Fjernstyring av pc?


Anbefalte innlegg

Jeg lure på hvordan jeg kan få satt opp min pc hjemme, som er konstant tilkoblet nett, slik at jeg kan styre min pc, og få tilgang til alt via andre maskiner sm er tilkoblet nett en annen plass....

 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med det??

 

Håper på positivt svar snarest:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

remote desktop som er med windows.

 

gå på properties/egenskaper på My Computer/Min Datamaskin.. Så under fanen Remote/fjernstyring.. aktiver remote desktop..

 

om du kjører NATing osv trenger du kanskje å portforwarde i routeren din, remote desktop bruker port 3389..

 

koble så til den offesielle IPen når du kobler til..

Lenke til kommentar
Eller ssh
SSH har hva med fjernstyring å gjøre? Med mindre du skal fjernstyre fra et skole-nett eller lignende er det ikke noe behov for å sette opp en tunnell.

 

Jeg pleide selv å bruke en blanding av TightVNC og Remote Desktop. Remote Deskop hadde en tendens til å ikke ville koble til hvis jeg hadde torrents gående. Tight VNC var litt mer vennlig, men brukte da lengre tid på å tegne opp bildet på skjermen.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Eller ssh
SSH har hva med fjernstyring å gjøre? Med mindre du skal fjernstyre fra et skole-nett eller lignende er det ikke noe behov for å sette opp en tunnell.

 

Jeg pleide selv å bruke en blanding av TightVNC og Remote Desktop. Remote Deskop hadde en tendens til å ikke ville koble til hvis jeg hadde torrents gående. Tight VNC var litt mer vennlig, men brukte da lengre tid på å tegne opp bildet på skjermen.

 

SSH er laget for fjernstyring. Dog av Linux/Unix-bokser. Du tenker kanskje på SSL?

Hvis trådstarter snakker om en Linux-boks er SSH det foretrukne alternativet. For windows vil det være Remote Desktop slik som royrov forklarer i sin post.

Lenke til kommentar
logmein.com har ei gratisteneste eg syns fungerer ganske bra. Ein kan fjernstyre pcen frå så godt som alle nettlesarar.

Støtter denne da du kun bruker nettleseren din til å fjernstyre maskina. Du får riktignok ikke den feteste oppdateringshastigheten på bildet og du må installere et lite program på hver maskin som skal fjernstyre(s) men fordelene veier opp for ulempene i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Godt mulig, men tar seg ikke av selve fjernstyringen(med mindre du liker å styre PCen via kommandolinje). Det er heller ikke begrenset til Linux/Unix.

Trådstarter har ikke spesifisert noe om hva slags type fjernstyring han ønsket seg. Og avskrive kommandolinjen er nå bare tull. Det finnes mange som foretrekker dette over pek og klikk. Og er mye bedre når det gjelder trege oppkoblinger.

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...