Gå til innhold

Hvor langt unna 46" full-hd må man sitte (pc)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette.

Hvis man kjører Vista på en full-hd tv, altså oppløsning i 1900x1080, hvor nærme må man sitte for å kunne lese det som står på tven? Alt blir jo veldig lite i denne oppløsningen. Noen som har erfaringer på hvordan dette er?

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer litt på dette.

Hvis man kjører Vista på en full-hd tv, altså oppløsning i 1900x1080, hvor nærme må man sitte for å kunne lese det som står på tven? Alt blir jo veldig lite i denne oppløsningen. Noen som har erfaringer på hvordan dette er?

Takker for alle svar.

Akkurat så nærme du vil...

Tekststørrelser kan justeres uavhengig av oppløsningen, ihvertfall til en viss grad.

Skrevet

Ja, jeg vet det, men feks tittel på viduer system tray blir veldig lite. Windows pop-up bokser etc.

Hvis noen kan si meg hvor langt de sitter fra sin 46" og samtidig faktisk ser hva som er på tven, så hadde det vært kjempe greier.

Skrevet
Hvis noen kan si meg hvor langt de sitter fra sin 46" og samtidig faktisk ser hva som er på tven, så hadde det vært kjempe greier.

jeg kan fortelle deg at jeg i øyeblikket sitter 0.5m unna laptopens 17" med 1900x1200, og ser ok, dermed skal du se ca like ok om du setter deg 46/(17/0.5)m unna, dvs 1.35m.

tv'er med dårlig innsynsvinkel egner seg ikke til arbeid på så nært hold.

Skrevet
jeg kan fortelle deg at jeg i øyeblikket sitter 0.5m unna laptopens 17" med 1900x1200, og ser ok, dermed skal du se ca like ok om du setter deg 46/(17/0.5)m unna, dvs 1.35m. tv'er med dårlig innsynsvinkel egner seg ikke til arbeid på så nært hold.

Men spiller innsynsvinkel noe hvis jeg sitter rett foran tv'en?

Er keen på å bruke en full HD tv som pc monitor, men vil helst ha bekreftet at dette fungerer smertefritt.

Skrevet
2 meter vil jeg anslå. Jeg må sitte ca 1.5 meter unna min 42" fullhd for at det skal gå greit.

Nice, 2 m er langt nok. Hvilken tv har du? Hvor godt fungerer det å bruke tv'en som monitor?

Skrevet

Bare godkjent? :-) Hvorfor?

Det kan godt hende min 'drøm' om å bruke en 46" som pcskjerm er litt... ja, drømmende. Har lest lite av tester og erfaringer på akkurat dette med å bruke tven som pc monitor.

Skrevet

Sitter med 42" full HD, men til vanlig surfing kjører jeg HD oppløsning (1366x768). Sitter ca 2,5 meter ifra samt har kjørt opp fontstørrelsen en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...