Gå til innhold

Hva synes dere om min firmaprofil?


Anbefalte innlegg

Jeg har ved ett par annledninger spurt og gravd litt her inn angående moms og faktura.

 

Nå har jeg funnet svar på det jeg har spurt om, og har derfor kommet meg noen skritt nærmere oppstart av firmaet.

 

Foreløpig så venter jeg på at www.firmatjenester.no skal bli aktivert.

Datax faktura Standard er bestillt, samt trådløs Lexmark blekkskriver til utskrift av fakturaer. (Kjøpte en blekkskriver til å begynne med, da jeg ikke har behov for laserskriver ennå)

 

Jeg har også laget meg en logo jeg selv synes ble ganske bra og forklarende, sammtidig som den ikke ble for prangende.

Her kan dere se logoen:

 

firmalogo.png

 

Jeg er en tillenger av vectorbaserte og relativt enkle logoer, da jeg synes dette får firmaer til å fremstå mer proffesjonelt. Skyggeeffekter og annen prangende grafikk synes jeg er litt ut. Men hvis kunder vil ha det, så lager jeg sef. det også.

 

Det som er den store bakdelen med logoer som ikke er i vector, er at dem ikke kan endres i størrelse uten kvalitetstap. Det er også vanskelig å lage slike bilder transparente, og resultatet blir ofte ikke bra. Skal man feks. ha logoen sin dekorert på bilen, eller ett stort reklameskilt, så blir det fort lite hendig, om man ikke har logoer i vectorformatet.

 

Dette resulterer i at logoen må lages på nytt i orginalfilen (feks. Photoshop) og lagres i ett mye større format. Noe som også gjør filstørrelsen uendelig stor.

 

Derfor så er det kanskje mange firmaer der ute som vil "konvertere" logoen sin til vectorfomat. Dette er sef. noe jeg kan fikse.

 

Har også fikset en litt stilig word-mal med integrert logo og firmaopplysninger.

Dette skal sef. også gjøres på fakturaen, med Datax faktura.

 

Konseptet med dette firmaet er da altså ganske enkelt slik:

 

Selve virksomheten er i hovedgrad rettet mot nystartede bedrifter, og eller bedrifter som vil "pusse opp" ryktet sitt ved hjelp av proffesjonelle vectorbaserte logoer og design.

 

Jeg tilbyr også laging av firmaflyers/brosjyrer/kataloger som sendes ferdige fra meg og rett til evt. trykkeri.

Må det tas bilder av produkter som skal være med i brosjyren, gjør jeg dette også.

 

Når dte kommer til å lage hjemmesider, så finnes det mange gode løsninger der ute som tilbyr webhotell og support. Dette er altså noe jeg ikke kommer til å blande meg bort i. Men trenger man forslag og hjelp til design til evt. innhold til hjemmesiden sin, så er dette mer mitt element.

 

Jeg lager sef. også maler til firmaer med logo og firmaopplysninger integrert i word/excel etc etc.

 

Når dte gjelder priser, så hadde jeg tenkt å kjøre en prisgaranti. (ala elkjøp)

Kunder kan lete seg grønne etter NORSKE nettsider som tilbyr akkurat det samme som jeg kan tilby. Finner de en pris som er under mine oppgitte priser, så garanterer jeg at prisen blir den samme og muligens en del lavere. (noe usikker på akkurat dette ennå)

 

Når det gjelder betaling av tjenester, så gjøres dette av kunden ETTER at han/hun har sett kopi av orginalfilene. Orginalfiler blir sendt kunden via epost/post etter at betalingen av tilsendt faktura er betalt.

 

Det er ingen begrensninger når det gjelder rettelser som kunden evt. ikke er fornøyd med. Jobben er ikke gjort før kunden har betalt og logoene oversent. Enkelt og greit...

 

Vil gjerne ha tilbakemeldinger av dere, hva det enn måtte være. Sikkert mange gode råd der ute, som jeg trenger :)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin logo og bra firmanavn. Du var heldig at domenet var ledig!. Tror ikke "pris garanti" er så viktig mot bedriftsmarkedet. De fleste går mer på kvalitet og support/oppfølging. Selvfølgelig kan pris være viktig, men når det gjelder design/logo tror jeg en "fornøyd" garnati er viktigere, enn en pris garanti.

 

Feks. kan du ha en garanti om at kunden ikke betaler om dem ikke er fornøyd med kvalitet på logo design du lager. Om dem ikke er fornøyd så slipper dem å betale, men kan ikke benytte design/logo etc.

 

Vi er på utkikk etter en partner på dette, og jeg vil kontakte deg når du har ting på plass.

 

Lykke til med nytt firma!

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Fin logo og bra firmanavn. Du var heldig at domenet var ledig!. Tror ikke "pris garanti" er så viktig mot bedriftsmarkedet. De fleste går mer på kvalitet og support/oppfølging. Selvfølgelig kan pris være viktig, men når det gjelder design/logo tror jeg en "fornøyd" garnati er viktigere, enn en pris garanti.

 

Feks. kan du ha en garanti om at kunden ikke betaler om dem ikke er fornøyd med kvalitet på logo design du lager. Om dem ikke er fornøyd så slipper dem å betale, men kan ikke benytte design/logo etc.

 

Vi er på utkikk etter en partner på dette, og jeg vil kontakte deg når du har ting på plass.

 

Lykke til med nytt firma!

Du har nok kanskej rett angående prisgaranti. Har ikke helt bestemt meg for priser ennå.

 

Men INGEN kunder skal betale før dem er fornøyde! Ved betalt faktura, har dem også godkjent logoen, designet.

 

PM er forøvrig sendt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...