Gå til innhold

N95, N95 8gb eller N82


BiB

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny mobil til bursdagen min.

Pappa kjøper den, han gidder ikke å bruke så mye, men hvilken mobil ville dere anbefalt av disse tre?

N82 har fått refs får ahrde og ukomfortable taster, og N95 koster jo nesten like myse som N95 8gb.

Men er den noen andre mobiler som har mye av de samme funksjonene, som evetuelt er billigere?

 

Vil ikke ha Sony Ericsson, eller iPhone. Men har lyst på en mobil med wi-fi. ( kan bli kjekt når jeg skal begynne på VGS å ha noe å gjøre på togstasjonen.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kun er de tre nevnte modellene som har kombinasjonen 5mp kamera og Wi-Fi (og Symbian, og GPS).

 

Dropper du krav om 5mp kamera får du et betydelig større utvalg.

 

Personlig liker jeg N82 best pga. av formfaktoren (+xenonblitz, +linsedeksel). Tastene fungerer greit for meg. Har ikke så lyst på småtykk skyvetelefon selv om den har bedre taster og større skjerm.

 

Du bør selvsagt teste telefonene litt i butikk før du velger. Alle har sine fordeler og ulemper, men den må uansett føles riktig for deg.

Lenke til kommentar
n95 8gb, men personlig ville jeg ventet litt, for det kommer en del spennende telefoner som raskt vil få dine nevnte valg til å virke "gamle"

Vet du om noen?

Pappa vil ikke betale i bøtter å spann heller da, så håper kansjke på at dissse da blir billigere.

Lenke til kommentar

N82 uten tvil. Det har markedets beste kamera, skikkelig blitz, god og stor skjerm, best battertid av disse tre

N95 8GB har dårligere kamera, bare led lys, litt større skjerm

N95 er vel egentlig gammel nå.. samme kamera som 8gb versjonen, men denne har linsedeksel.. men dog dårligere batteritid enn 8gb versjonen..

 

Så gå for N82 du..:)

Lenke til kommentar
N82 uten tvil. Det har markedets beste kamera

Feil. N95 8 GB har litt bedre kamera, men har bare fotolys så N82 tar klart best bilder når det er litt mørkt. N95 ligger et lite stykke bak når det gjelder kamera. Selv ville jeg godt for N82 fordi den er billigere og har akkurat det samme som N95 8GB utenom litt mindre skjerm, mindre minne + andre småting.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
N82 uten tvil. Det har markedets beste kamera

Feil. N95 8 GB har litt bedre kamera, men har bare fotolys så N82 tar klart best bilder når det er litt mørkt. N95 ligger et lite stykke bak når det gjelder kamera. Selv ville jeg godt for N82 fordi den er billigere og har akkurat det samme som N95 8GB utenom litt mindre skjerm, mindre minne + andre småting.

 

 

N95 8GB har dårligere kamera
Det der stemmer jo ikke

 

Synes du skal velge den mobilen du liker best av de 3. Design har vel også noe å si her?

 

Jeg har hatt dem begge.. N95 8GB tar dårligere bilder jevnt over.. At N95 8GB tar bedre bilder når forholdene er optimal betyr lite når forholdene sjelden er optimal.

Så jo.. N82 sitt kamera er bedre etter min erfaring..

Lenke til kommentar

Design har litt å si ja...men har ikke n82 harde og "vonde" knapper. De er jo tynne, er ikke det ubehagelig?

 

Er ikke sån foto fyr, så kamera har ikke SÅ mye å si, men greit å ha en mobil med bra kamera tilfelle jeg ikke har med digitalkameraet.

Lenke til kommentar
Design har litt å si ja...men har ikke n82 harde og "vonde" knapper. De er jo tynne, er ikke det ubehagelig?

 

Er ikke sån foto fyr, så kamera har ikke SÅ mye å si, men greit å ha en mobil med bra kamera tilfelle jeg ikke har med digitalkameraet.

Knappene er rimelig små, men så lenge man ikke har pølsefingre så går det fint å trykke på dem. Skjønner ikke dem som klager på at dem er vonde.

Lenke til kommentar

kommer jo ann på hva du skal bruke mobiltelefonen til.

 

N82: kamera tlf (hovedsakelig)er målet ditt å bruke tlf som et kompakt kamera kjøp denne

N95: litt utdatert multimediatlf. ville ikke kjøpt denne koster like mye som n82 som er bedre:P

N95 8GB: multimediatlf, hører du på musikk, og planlegger å se filmer kjøp denne

Lenke til kommentar
Design har litt å si ja...men har ikke n82 harde og "vonde" knapper. De er jo tynne, er ikke det ubehagelig?

 

Er ikke sån foto fyr, så kamera har ikke SÅ mye å si, men greit å ha en mobil med bra kamera tilfelle jeg ikke har med digitalkameraet.

Knappene er rimelig små, men så lenge man ikke har pølsefingre så går det fint å trykke på dem. Skjønner ikke dem som klager på at dem er vonde.

 

Jeg har aldri skjønt kritikken mot tastene på N82? Jeg synes de er direkte gode å taste på, herlig respons, men selvfølgelig, taster du 100 sms om dagen blir du nok sår på fingrene. Inni er telefonene kliss like, samme kamera, men N82 vil ta bedre bilder grunnet blitzen, det er liksom ikke noe å diskutere. N82 er også den som kommer til å falle mest i pris og den gir def mer for pengene enn noe annet fra andre produsenter. Men, man bør tenke over hvilken formfaktor man vil ha. Jeg angrer som en hund på at jeg kjøpte den da jeg elsker klapp og evt også slider.. men candybar, tastelås... grøss. Aldri igjen.

Lenke til kommentar

Kan bare si meg helt enig med STeam6 når det gjelder tastene på N82. Jeg var slev veldig skeptisk før jeg kjøpte telefonen, men har likt tastene fra første sekund. Tastene kan virke små, men avstanden mellom de gjør telefonen veldig behagelig å skrive med.

 

Har skrevet enn del på 150-200 ulike telefonmodeller de siste 3-4 årene, og det er ikke mange modeller som har bedre taster enn N82 IMHO.

Lenke til kommentar

Ok, fått gode innblikk og de fleste anbefalte n82. Så går nok for den, når jeg skulle prøve mobilen i butikken, var det en demo versjon, så tastene funket ikke xD

Får prøve en annen gang, men blir nok den.

(seff i svart, andre fargen er stygg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...